A hajókereket és a repülőt már nem engedték: Akcióban a Ligetvédők

A Városligetben már folyik a Közlekedési Múzeum átépítése és bővítése, az épület mellett található hajókerék, valamint a múzeum tetején lévő repülőgép elvitelét azonban a helyszínre érkező Ligetvédők megakadályozták.

  • Zelki Benjámin Zelki Benjámin
A hajókereket és a repülőt már nem engedték: Akcióban a Ligetvédők

Június 8-án a múzeum előtt álló, Bivaly becenevű, 424-es gőzmozdony elvitelével kezdődött, és azóta is folyik a Közlekedési Múzeumban és mellette található kiállítási tárgyak elvitele. Tegnap reggel hétkor kezdték el bontani a múzeum melletti hajókereket, ami az elvitelét készíti elő. A Ligetvédők azonban ezt észrevették, és megakadályozták.

Csák Gergely, a Ligetvédők nevében a hvg.hu-nak azt mondta, a Városliget átépítésének a célja a nyereségszerzés, és nem a kultúra szolgálata, ezért feltett céljuk, hogy a Városliget beépítését, így a hozzá kapcsolódó Közlekedési Múzeum felújítását és bővítését is megakadályozzák. A múzeumot a föld alatt 9000 négyzetméterrel bővítik, ami Csák Gergely szerint több mint kétszerese az eredetileg tervezettnek. A Ligetvédők úgy tudják, a terület fölött nem nő majd fa, egy részét azonban befüvesítik

Facebook / A Városliget barátai

Hétfőn kijött a helyszínre Sághi Attila, a Városliget Zrt. műszaki igazgatója, távozásával a hajókerék bontása is abbamaradt. Ma viszont azt a repülőt kezdték szétszedni, amely a Közlekedési Múzeum elején van, de a civilek most is beavatkoztak. A Ligetvédők szerint a kiérkezett munkásoknak semmilyen bontási engedélyük nem volt, szerintük nem volt meg a kellő védőtávolság a parkoló autók és a bontási terület között sem, és a munkások semmilyen védőfelszerelést nem használtak. Az aktivisták felhívták a munkavédelmi hatóságot, hogy jöjjön ki, mire a bontók elmentek.

Még a helyén van!
Zelki Benjámin

Az aktivisták a Hungexpo-területen is folyamatosan figyelnek, "bringás járőreik" és kutyasétáltató tagjaik is vannak. Ha bármi történik, riadóztatnak és a kiérkezőkkel együtt "civil ellenállást" tanúsítanak. Nem tervezik, hogy elmennek. Attól, hogy elvitesse őket, a Városliget Zrt.-t visszatartja, hogy a lépés népszerűtlen lenne.

Látványterv
ligetbudapest.org
Megkerestük a múzeum nemrég megbízott igazgatóját, a korábbi BKK-főnök Vitézy Dávidot, aki a hvg.hu-nak megerősítette a föld alatti bővítés méretét, de fontosnak tartotta hangsúlyozni: ezeket a terveket már hetekkel ezelőtt bemutatták és számos interjúban is beszélt erről korábban, (például itt). Vitézy a hvg.hu-nak azt mondta, a föld alatti bővítés éppen azt teszi lehetővé, hogy a múzeum felszínen, a Városligetben elfoglalt területe csökkenjen. Rekonstruálni szeretnék a Közlekedési Múzeum eredeti, a második világháborúban megsérült századfordulós épületét, mely összességében kisebb helyet foglal el a felszínen, mint a szocializmus idején a részben ennek helyére épített, majd kibővített, ma is látható épület.
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

A két évvel ezelőttinél is durvább aszály néz ki idén, az őszi vetés hamarabb ért be, a tavaszi kultúrák „nagyon rossz állapotban vannak”, ha nem jön eső, nagy terméskiesések lehetnek a kukoricában. A kormány most leginkább az öntözéssel kampányol az aszály ellen, kár, hogy ez a hazai termőterületek alig több mint 2 százalékán érhető el.