Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Elvileg megkezdődik végre az esztergomi vasútvonal villamosítása. Esztergom és Rákosrendező között építik a felsővezetéket, amelyhez az oszlopokat már korábban felállították. 2018 végéig tarthat a munka.
A Budapest-Esztergom vasútvonalat (a két városi szakasz kb. 8-8 kilométere nélkül) már felújították, 44 milliárd forintból. Az elvégzett munka minőségét sokan kritizálták, és sokan nem értették, miért nem csökkent érdemben a menetidő a főváros és Esztergom között. A korábbi ígéretek szerint a villamosítás befejezése után gyorsabbak lesznek a vonatok.
Szerdán az esztergomi vasútállomáson rendeztek ünnepséget a villamosítás megkezdésének alkalmából.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára azt mondta: a Budapest–Esztergom-vasútvonal villamosítása és a kapcsolódó beruházások illeszkednek a kormány koncepciójába, hogy a vasút és az autóbusz találkozása egy városban egy helyen legyen, ezért Dorogon és Esztergomban új buszpályaudvart is építenek.
Mosóczi László hangsúlyozta, hogy a magyar kormány a vasút fejlesztésére kiemelt figyelmet fordít. "Soha ekkora mértékű vasútépítés nem volt, mint ami a következő években várható" – állította, és hozzátette: Brüsszelben a napokban döntöttek a Hatvanra és Pusztaszabolcsra vezető elővárosi vonalak felújításának támogatásáról.
A helyettes államtitkár felolvasott egy 1950-es újságcikket az esztergomi vonal villamosításának 1951-es tervezett átadásáról, és azt mondta, hogy a most induló beruházás 2018 végére tényleg megvalósul végre.
Angyalföld és Újpest között új, második vágányt építenek, megújul Esztergom, Dorog és Klotildliget felvételi épülete, átépül Esztergom és Angyalföld vágányhálózata, buszállomást, illetve buszfordulót alakítanak ki Esztergomban és Dorogon.
A villamosítás, az ütemes menetrend és a Flirt motorvonatok forgalomba állításával várhatóan további 10 perccel csökkenhet a szakaszon a menetidő.
A kivitelezést a Strabag Vasútépítő Kft. vezette konzorcium végzi nettó 33,7 milliárd forintért. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, magyar és uniós források felhasználásával valósul meg.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés, amit anno még az oroszokkal hoztak össze. A spanyol Talgo felvásárlási kísérlete költséges kaland volt.
Jeszenszky Géza elfogadja Orbán Viktor meghívását a Karmelitába, mert van mondanivalója a számára. A fiáról azt mondta, úgy sejti, valami vallási és politikai fanatizmus áldozata.
Hetek óta tartó jogvitában végül igazat adtak a rendőrségnek.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.