1951-ben akarták átadni, 2018-ban sikerülhet – mi az?

Elvileg megkezdődik végre az esztergomi vasútvonal villamosítása. Esztergom és Rákosrendező között építik a felsővezetéket, amelyhez az oszlopokat már korábban felállították. 2018 végéig tarthat a munka.

  • hvg.hu
  • MTI
1951-ben akarták átadni, 2018-ban sikerülhet – mi az?

A Budapest-Esztergom vasútvonalat (a két városi szakasz kb. 8-8 kilométere nélkül) már felújították, 44 milliárd forintból. Az elvégzett munka minőségét sokan kritizálták, és sokan nem értették, miért nem csökkent érdemben a menetidő a főváros és Esztergom között. A korábbi ígéretek szerint a villamosítás befejezése után gyorsabbak lesznek a vonatok.

Szerdán az esztergomi vasútállomáson rendeztek ünnepséget a villamosítás megkezdésének alkalmából.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára azt mondta: a Budapest–Esztergom-vasútvonal villamosítása és a kapcsolódó beruházások illeszkednek a kormány koncepciójába, hogy a vasút és az autóbusz találkozása egy városban egy helyen legyen, ezért Dorogon és Esztergomban új buszpályaudvart is építenek.

Mosóczi László hangsúlyozta, hogy a magyar kormány a vasút fejlesztésére kiemelt figyelmet fordít. "Soha ekkora mértékű vasútépítés nem volt, mint ami a következő években várható" – állította, és hozzátette: Brüsszelben a napokban döntöttek a Hatvanra és Pusztaszabolcsra vezető elővárosi vonalak felújításának támogatásáról.

A helyettes államtitkár felolvasott egy 1950-es újságcikket az esztergomi vonal villamosításának 1951-es tervezett átadásáról, és azt mondta, hogy a most induló beruházás 2018 végére tényleg megvalósul végre.

Angyalföld és Újpest között új, második vágányt építenek, megújul Esztergom, Dorog és Klotildliget felvételi épülete, átépül Esztergom és Angyalföld vágányhálózata, buszállomást, illetve buszfordulót alakítanak ki Esztergomban és Dorogon.

A villamosítás, az ütemes menetrend és a Flirt motorvonatok forgalomba állításával várhatóan további 10 perccel csökkenhet a szakaszon a menetidő.

A kivitelezést a Strabag Vasútépítő Kft. vezette konzorcium végzi nettó 33,7 milliárd forintért. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, magyar és uniós források felhasználásával valósul meg.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.

Embereket mentett a tűzből az elítélt gyilkos Szabó Zoltán, aztán tarkón lőtte a szomszédját, akinek végül szintén megmentette az életét

Szabó Zoltán és gyerekkori barátja a nyolcvanas években hidegvérrel ölt meg egy nőt, de életfogytiglani büntetéséből végül csak tíz évet ült le, mert a kigyulladt szegedi bútorgyárban hősiesen helyt állt. 2015-ben aztán tisztázatlan körülmények között fejbe lőtte Nagy Jenőt, akinek az életét végül ő maga mentette meg. Egy gyerekkorától brutális bűnöző furcsa karrierje.