Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Vitát generált a Facebookon arról, hogy mennyire túlterhelt a pálya, és mit kellene fejleszteni.
A Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatója (a BKK egykori vezérigazgatója) olyan véleményt posztolt a Facebookon az egyik cikkünkre reagálva, amely igen sarkos hozzászólásokat eredményezett.
Vitézy Dávid arra a cikkünkre reagált, amelyben megírtuk, hogy az M1-es és az M7-es autópálya háromsávosra bővítése gyakorlatilag az olimpiai pályázat sikerességéhez van kötve: ha Budapesten lesz 2024-ben olimpia, akkor kötelező lesz a bővítés, ha viszont jövőre nem nyerjük el a rendezés jogát, akkor hosszabb távra is lemondhatunk az újabb sávokról.
A főigazgató a vasúti közlekedés fejlesztését szorgalmazta, majd ezt írta:
„Az M1 és az M7 pusztán évente néhány napon kapacitáshiányos és az autópályák szélesítése erre sem feltétlenül jelent megoldást, hisz sokszor épp a fogadókapacitás (Budaörsi út, 71-es út, stb.) hiánya miatt alakul ki torlódás, amin az se segít, ha előtte az autópálya nyolc sávos. Ráadásul a hétköznapi fővárosi agglomerációs ingázó forgalomban nem is lehet cél, hogy a kiköltözést és az autós ingázást tovább bátorítsák ilyen fejlesztések."
A poszt sok érdekes kommentet váltott ki, többek között ezt írták a hozzászólók:
Annyira szeretnék a vitézydávidizmusban élni, ahol mindenki a gyönyörűen parkosított otthonában dolgozik, és ha mégis mennie kell, akkor szinte ingyen hív elektromos, önvezető közautót, de szóljon már neki valaki, hogy Magyarországon és 2016-ban vagyunk.
Az M1 a kamionforgalom miatt nem néhány napon, hanem konkrétan állandóan kapacitáshiányos.
A vasúti közlekedést kellene fejleszteni. Akár húszperces, vagy sűrűbb menetrendet is lehetne készíteni.
Miért van az, hogy Magyarországon csak közúti közlekedésben képesek gondolkodni a döntéshozók? Miért nem fejlődik a vasút?
Dávid, ez butaság. Az M1 az M0 és az M85 csomópontjai közt egyértelműen túlterhelt (bár nem kritikus), gyakorlatilag folyamatosan.
Az megvan, hogy a nyári dugók az M7-esen kivétel nélkül balesetek miatt vannak? Ezen plusz egy sáv nem változtatna.
Szerintem az összes vasúti fővonal 230 km/h-ra való alkalmassá tétele és a teherforgalom vasútra terelése kéne, hogy alap legyen. Képzeld el a pályát a kamionok nagyja nélkül, ugye mennyivel kellemesebb látvány?
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Ő legalábbis erre számít.
Budapest erős jelzést küldött a hatalomnak – így értékelik a világsajtóban a Pride eseményeit.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.