szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vitát generált a Facebookon arról, hogy mennyire túlterhelt a pálya, és mit kellene fejleszteni.

A Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatója (a BKK egykori vezérigazgatója) olyan véleményt posztolt a Facebookon az egyik cikkünkre reagálva, amely igen sarkos hozzászólásokat eredményezett.

Vitézy Dávid arra a cikkünkre reagált, amelyben megírtuk, hogy az M1-es és az M7-es autópálya háromsávosra bővítése gyakorlatilag az olimpiai pályázat sikerességéhez van kötve: ha Budapesten lesz 2024-ben olimpia, akkor kötelező lesz a bővítés, ha viszont jövőre nem nyerjük el a rendezés jogát, akkor hosszabb távra is lemondhatunk az újabb sávokról.

A főigazgató a vasúti közlekedés fejlesztését szorgalmazta, majd ezt írta:

„Az M1 és az M7 pusztán évente néhány napon kapacitáshiányos és az autópályák szélesítése erre sem feltétlenül jelent megoldást, hisz sokszor épp a fogadókapacitás (Budaörsi út, 71-es út, stb.) hiánya miatt alakul ki torlódás, amin az se segít, ha előtte az autópálya nyolc sávos. Ráadásul a hétköznapi fővárosi agglomerációs ingázó forgalomban nem is lehet cél, hogy a kiköltözést és az autós ingázást tovább bátorítsák ilyen fejlesztések."

A poszt sok érdekes kommentet váltott ki, többek között ezt írták a hozzászólók:

Annyira szeretnék a vitézydávidizmusban élni, ahol mindenki a gyönyörűen parkosított otthonában dolgozik, és ha mégis mennie kell, akkor szinte ingyen hív elektromos, önvezető közautót, de szóljon már neki valaki, hogy Magyarországon és 2016-ban vagyunk.

Az M1 a kamionforgalom miatt nem néhány napon, hanem konkrétan állandóan kapacitáshiányos.

A vasúti közlekedést kellene fejleszteni. Akár húszperces, vagy sűrűbb menetrendet is lehetne készíteni.

Miért van az, hogy Magyarországon csak közúti közlekedésben képesek gondolkodni a döntéshozók? Miért nem fejlődik a vasút?

Dávid, ez butaság. Az M1 az M0 és az M85 csomópontjai közt egyértelműen túlterhelt (bár nem kritikus), gyakorlatilag folyamatosan.

Az megvan, hogy a nyári dugók az M7-esen kivétel nélkül balesetek miatt vannak? Ezen plusz egy sáv nem változtatna.

Szerintem az összes vasúti fővonal 230 km/h-ra való alkalmassá tétele és a teherforgalom vasútra terelése kéne, hogy alap legyen. Képzeld el a pályát a kamionok nagyja nélkül, ugye mennyivel kellemesebb látvány?

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!