szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mivel panaszkodtak a fogyasztók, nem sokat lacafacázott az energiahivatal vezetője: kapásból felszólította a közműszolgáltatókat a számlaküldési gyakorlatuk felülvizsgálatára. A Főgáz, illetve a lakossági áramszolgáltatók 30 napot kaptak arra, hogy elérjék a számláik időben levélszekrényekbe kerülését.

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) elnöke felszólította a földgáz-, valamint a villamos energia egyetemes szolgáltatókat, hogy vizsgálják felül számlaküldési gyakorlatukat, és amennyiben szükséges, módosítsák azt. Dorkota Lajos levelében rámutatott: a szolgáltatóknak a kézbesítési folyamatot úgy kell kialakítaniuk, hogy a számlák rendezésére a fogyasztóknak legalább nyolc nap rendelkezésükre álljon. A Hivatalhoz érkezett panaszokból látható, hogy e fogyasztókat védő jogszabályi előírás nem minden esetben teljesül.
 
A hivatalhoz érkező megkeresések, panaszlevelek egy részében a fogyasztók azt kifogásolták, hogy a számlaleveleket késedelmesen kapják kézhez, és emiatt nem áll rendelkezésükre elegendő idő a számla határidőben történő befizetésére. A szolgáltató kötelezettsége, hogy úgy juttassa el a számlákat a felhasználók részére, hogy azok kiegyenlítésére a kézhezvételtől számított legalább 8 nap rendelkezésükre álljon. Fontos, hogy a számlafizetés teljesítési időpontja a számla ellenértékének a közműszolgáltató számláján való jóváírása. Emiatt a fizetés módjától függően a késedelmes teljesítés elkerülése érdekében a felhasználóknak már napokkal a teljesítési határidő előtt intézkedniük kell a számla kiegyenlítése érdekében.
 
A fogyasztói észrevételek nyomán a MEKH elnöke felszólította a földgáz-, valamint villamos energia egyetemes szolgáltatókat, hogy 30 napon belül vizsgálják felül a számla előállítási és kézbesítési gyakorlatukat, és amennyiben szükséges – a jogszabályi előírás maradéktalan érvényesülésére és a fogyasztók érdekeinek védelmére tekintettel –, tegyenek intézkedéseket azok módosítására, egyben a megtett lépésekről tájékoztassák a Hivatalt.
 
A MEKH célja az intézkedéssel a jogszabályi előírások betartatásán túl az, hogy előmozdítsa a számlák határidőben való kiegyenlítését. Amennyiben a szolgáltató biztosítja a fogyasztók számára a jogszabályban előírt számlafizetési határidőt, úgy az lehetővé teszi, hogy a felhasználók a kellő időben – a késedelemből adódó hátrányos következmények elkerülésével – egyenlíthessék ki közüzemi számláikat.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!