szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

60 millió eurót préseltek ki kártérítés címén angol utazási irodák spanyol szállodákból a most lezárult nyári szezonban.

A spanyol hotelszakma egyik érdekvédelmi szervezete szerint nagyszabású, szinte ipari méretű csalásról van szó. Az utóbbi időszakban ugyanis 700-szorosára nőtt a szállodai ellátással elégedetlen panaszosok száma. Spanyolország köztudottan a ködös Albion polgárainak egyik kedvenc úti célja, a turisták legtöbbje brit utazási irodákon keresztül foglalja le a spanyolországi utakat, általában panziós ellátással. Aztán a hazatérés után az iroda azt sugallja az utasnak, hogy tegyen panaszt, a nem megfelelő szállodai ellátás és az emiatt szerzett emésztési bántalmak miatt. Az iroda begyűjti a feljelentéseket, majd átadja egy, a nemzetközi behajtásra specializálódott ügyvédi irodának.

A brit jogrendben a panaszosnak szinte mindig igaza van, ellentétben a spanyollal, ahol a feljelentőnek bizonyítania kell, hogy sérelem érte. Az ilyen ügyekre felkészületlen spanyol szállodák kénytelenek voltak kártérítést fizetni, tavaly átlagban minden „emésztési bántalmakra” panaszkodó „angol betegnek” 400 eurót. Vagyis a leleményes panaszos gyakorlatilag visszakapta azt a pénzt, amit a szállodára és az ottani étkezésre költött. Viszont feltűnt a spanyoloknak, hogy a hotelekben ugyancsak nagy számban tartózkodó holland, belga vagy német vendégektől egyetlen reklamáció sem érkezett. Tehát a spanyolok szerint jól szervezett nemzetközi csalásról van szó. És azért kellett összességében hatvanmillió eurót leperkálniuk, mert ilyen esetben az ügyvédi költség is a felelősnek tartott szállodát terheli.

A svindliről beszámoló Le Figaro utánanézett, van-e hazai gyökere ennek a speciális, kártérítési „üzletágnak”. Hát van. Találtak egy, a brit sajtó által is publikált felmérést, amely szerint az NHS, a brit nemzeti egészségügyi szolgálat tavaly 418 millió font kártérítést fizetett ki az orvosi ellátással elégedetlen panaszosoknak. A spanyol szállodákból kipréselt hatvanmillió euró ehhez képest szerény összeg.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Minden este koncert online, a nyárköszöntés jegyében

Minden este koncert online, a nyárköszöntés jegyében

Elmarad az Art Basel

Elmarad az Art Basel

2,7 millióan élnek a törlesztési moratóriummal

2,7 millióan élnek a törlesztési moratóriummal