Pénzt és üzemeltetőt keres a kormány a ferihegyi vasúthoz

Új reptéri vasutat és állomást kell megtervezni, sőt, azt is meg kell vizsgálni, hogy koncesszióba lehet-e adni a vasutat – erről döntött a kormány.

  • hvg.hu hvg.hu
Pénzt és üzemeltetőt keres a kormány a ferihegyi vasúthoz

Jókora kanyarral, Kőbánya-Kispest és Monor közt futhat egy új, kétirányú reptéri vasútvonal – erről jelent meg egy friss kormányhatározat. A kormány úgy döntött: a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren egy új állomást is ki kell alakítani, méghozzá úgy, hogy ingajáratokat is lehessen ott közlekedtetni. Ha minden jól alakul, akkor jövő szeptember végéig kell a projektnek az engedélyes terv szintjéig eljutnia.

Azt, hogy koncesszióba lehet-e adni a repülőtéri vasúti személyszállítást, Seszták Miklósnak kell megvizsgálnia. Azt is a fejlesztési miniszternek kell kiszámolnia, hogy a koncesszió bevételeit miképp vonhatják be a beruházás finanszírozásába.

A Nyugati pályaudvar és Monor közti vonatok most Ferihegy 1-en állnak meg, azt a terminált azonban 2012 óta nem használják. Ha a 2-es terminálhoz vezetnek vasutat, azt jókora kanyarral tudnák csak megoldani.

Lázár János még novemberben jelentette be: egy 29 kilométeres új pálya kiépítését tervezik, ahol húszpercenként szeretne a kormány vonatokat indítani a Nyugati pályaudvarról a repülőtérre. Akkor úgy becsülte, hogy százmilliárd forintos lehet a beruházás.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Kőszeg Ferenc a HVG-nek: „Úgy éreztem, hogy ha botra támaszkodva és hajlott háttal is, de ott a helyem a menetben”

Kőszeg Ferenc a HVG-nek: „Úgy éreztem, hogy ha botra támaszkodva és hajlott háttal is, de ott a helyem a menetben”

Nem elsőprideozó, szinte minden eddigi felvonuláson is ott volt Kőszeg Ferenc, ám a legendás ellenzéki a HVG-nek azt mondta, most „több százezren voltunk, akik azt üzentük a NER-nek, hogy a társadalomnak elege van az uszításból, a fenyegetésből, a hatalmi arroganciából”. Kőszeg Ferencet a jövő évi választásokról és a Fidesz trükkjeiről is kérdeztük.