Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Még sosem főztek annyi sört a cseh sörgyárak, mint tavaly. A szlovákok, a németek és a lengyelek a legnagyobb fogyasztók az EU-ban, de a Csehországba látogató turisták is szépen teljesítettek.
Rekordmennyiségű, 20,5 millió hektoliter sört főztek tavaly a csehországi sörgyárak – közölték hétfőn Prágában sajtótájékoztatón a csehországi sörgyárak képviselői. Előző évben a sörgyárak 20,1 millió hektoliter sört állítottak elő.
Az egy személyre eső éves sörfogyasztás Csehországban továbbra is 143 liter, ami a tavalyelőtti mutatóval azonos. Csehország lakossága azonban az egy év alatt 25 ezerrel nőtt.
A cseh sörexport folyamatosan növekszik: tavaly 4,4 millió hektoliter sört szállítottak külföldre, míg 2015-ben 4,1 millió hektolitert. Az Európai Unióban a legtöbb cseh sört Szlovákiában, Németországban és Lengyelországban fogyasztják. Az unión kívüli országokban leginkább Oroszországban, Dél-Koreában és az Egyesült Államokban isszák a cseh sört.
Gyorsan növekszik az alkoholmentes sör fogyasztása. Tavaly ebből 555 ezer hektoliter fogyott el, ami éves összehasonlításban 17,3 százalékos növekedés.
Nagy sörfogyasztók a Csehországba látogató külföldi turisták. A sörgyártók szövetségének becslése szerint tavaly a turisták 785 ezer hektoliter sört ittak meg, ami éves szinten 19 százalékos növekedés.
Ami a sörbehozatalt illeti, Csehország ezen a téren az Európai Unióban az utolsó. Tavaly 325 ezer hektoliter sört hoztak be a csehek, ami éves összehasonlításban 4,6 százalékos növekedés. Leginkább a mexikói és a lengyel sör ízlik a cseheknek.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Az utcán járva is észrevehető: az emberek arcára kiül a boldogtalanság. A magyar társadalom mutatói eddig sem voltak jók, de a választás előtti fékevesztett politikai kommunikáció végképp beteszi a kaput. Milyen „menekülőutat” keressen, aki nyomasztva érzi magát?
Ami jó, az se jó.
Aggályos lehet, hogy a V-Híd folyamatosan letarolta a közbeszerzéseket, és megszüntette az érdemi versenyt.