Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Az ajánlattevők augusztus 8-ig jelentkezhetnek a tervezésre és kivitelezésre kiírt tenderre.
Kiírta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő villamosvasút kiépítéséről szóló tendert – hangzott el a Hír TV-ben.
A tramtrainként is emlegetett beruházással kapcsolatban korábban Orbán Viktor miniszterelnök májusban azt mondta Hódmezővásárhelyen, hogy a vonalat meg kell hosszabbítani Szabadkáig. Utóbbi egyes vélemények szerint azt jelentette, hogy a fejlesztést eltolják a végtelenbe, és nem lesz semmi sem belőle, mivel már a Szeged és Hódmezővásárhely közötti szakasz megvalósításánál is felmerültek problémák.
A most megjelent kiírás csak a két város közötti szakaszra vonatkozik, és itt érhető el.
A nyertes feladata lesz egyebek mellett a Szeged-Rókus és a hódmezővásárhelyi népkerti állomás közötti vasúti pálya átépítése, és a kijelölt szakaszokon második vágánnyal bővítése. Vásárhelyen korszerűsítik a népkerti megálló vágányait, az algyői állomás vágányait részben újítják fel, és utóbbi helyen P+R parkolót alakítanak ki. Mindkét állomáson akadálymentes peronokat építenek.
A kiírás szerint kicserélik a biztosítóberendezéseket, az állomásokon új világítást és kábelhálózatot alakítanak ki, valamint korszerű utastájékoztató rendszert.
A tramtrain Hódmezővásárhelyen új, önálló villamospályán halad majd a Népkerttől egészen az ottani Nagyállomásig. A szerelvények Szegeden a meglévő villamospályát használják.
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, országgyűlési képviselő és volt hódmezővásárhelyi polgármester egyik szívügye az itthon újdonságnak számító villamosvasút. A tramtrain költségeinek elszaladása miatt korábban Lázár János vitába bonyolódott a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A szél konténereket kapott fel, amelyek átszakították a védelmi kerítést.