Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Egyelőre nem tudni, milyen válaszokat kapott a Miniszterelnökséget vezető miniszter, az viszont biztosnak látszik, hogy Orbán Viktor hódmezővásárhelyi látogatásán egyeztetnek a beruházásról.
A Miniszterelnökség szerint Lázár János alaposan átnézi az NFM válaszát, amit a tramtrain ügyében kapott, de részleteket nem árultak el – írja a Délmagyarország.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter tíz kérdést tett fel április 26-án a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak a Szeged–Hódmezővásárhely tramtrainprojekt megdrágulása miatt.
Egyebek mellett azt kérdezte az NFM-től, hogyan lett a beruházási költség a hírek szerint több mint a duplája. Korábban a pálya korszerűsítésére 13,2, a járműbeszerzésre pedig 10 milliárd forintot terveztek. Ez most 32,5, illetve 16 milliárd forint. Lázár kérte, tisztázza az NFM, mennyibe kerül végül a beruházás, valamint azt is, miért nincs még mindig támogatási szerződés.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedéspolitikáért Felelős Államtitkársága levélben válaszolt múlt héten Lázár János kérdéseire – mondta a lapnak Arzt Gergely, az NFM kommunikációs főosztályvezetője, de a válaszok tartalmát nem árulta el. Azt sem, hogy a fejlesztési minisztérium megkötötte-e már a MÁV-Starttal a járművek finanszírozásáról szóló támogatási szerződést.
Egy másik szerződést azonban már aláírt a MÁV-Start, méghozzá május 8-án, a Stadler Rail Valencia S.A.U.-val a tramtrain járműbeszerzési szerződést. Ez csak akkor lép hatályba, ha az uniós finanszírozásról szóló támogatási szerződést megkötötte az NFM a MÁV-Starttal.ú
A járműbeszerzésre kiírt közbeszerzési pályázaton csak a Stadler Rail Valencia S.A.U. tett ajánlatot, amely egyenként 6,4 millió euróért gyártja le a 202 férőhelyes, dízel és villamos üzemmódú járműveket. Szeged és Hódmezővásárhely között összesen nyolc jármű közlekedik majd – emlékeztet a lap.
Lázár még alaposan átnézi
A Délmagyarország megkérdezte a Miniszterelnökségtől, hogy Lázár János nyilvánosságra hozza-e a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól kapott válaszokat, illetve az NFM megkötötte-e már a MÁV-Starttal a járművek finanszírozásáról szóló támogatási szerződést. Azt válaszolták, hogy Lázár János megkapta a levelet az NFM-től, amit még alaposan át kell néznie.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter, Hódmezővásárhely országgyűlési képviselője továbbra is fontosnak tartja a tramtrainprojektet, de meg kell vizsgálni a beruházás költségeit, illetve azt, megvalósítható-e uniós forrásból – közölték még.
Lázár János bízik abban, hogy megépíthető a tramtrain, a beruházást áttekintik, és központi kérdés lesz, amikor Orbán Viktor május 26-án a Modern városok programban Hódmezővásárhelyre látogat – tették hozzá.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
„Bármit csinálhattok velem, de a kiba…ott tetkóimhoz ne merjetek nyúlni!” – szólt az orvosokhoz az élet határán lebegve a rock nagy túlélője.
A Black Sabbath legendáját szülőhelyén búcsúztatták, gyakorlatilag leállt az élet Birminghamben.
A támogatás összevonható az Otthon Start hitellel is.
A miniszterelnök szerint lengyel kollégája utálja őt.