Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az állami vasúttársaság már úgynevezett toborzási bónuszt is bevetett, hogy enyhíteni tudja a krónikus munkaerőhiányt. Ugyanakkor a MÁV szerint elképzelhetetlen, hogy a létszámhiány miatt ne induljon el valamelyik járat.
A Magyar Nemzet keddi számában arról ír, hogy a 38 ezer embert foglalkoztató állami vasúttársaság 399 fős létszámhiánnyal küzd. A MÁV tájékoztatása szerint nincs elég váltókezelő, tolatásvezető, pénztáros, jegyvizsgáló, járműszerelő, biztosítóberendezési és távközlési műszerész, forgalmi szolgálattevő, mérnök.
Ugyanakkor a vasúttársaság hangsúlyozta: szó sincs súlyos munkaerőhiányról, létszám mindössze egy százalékkal marad el a tervezettől. A munkaerőhiány nem veszélyezteti a járatok indulását, nyugtatta a kedélyeket a MÁV.
Akcióterv, toborzás
Hétfőn írtuk meg, hogy a Magyar Idők értesülései szerint egyes állami vállalatok úgynevezett toborzási bónusszal próbálják enyhíteni a munkaerőhiányt. A MÁV-nál például 35 ezer forint jár annak a dolgozónak, akinek sikerül új munkavállalót beszerveznie a társasághoz.
Nem csak a toborzásban bízik a MÁV; a Magyar Nemzet cikke szerint a vasúttársaság egy 50 pontos akciótervet dolgozott ki a létszámhiány kezelésére, amelynek végrehajtását havonta ellenőrzik. Ennek elemei között szerepel a szervezetfejlesztés, a bérrendezés, a munkaerő képzése is.
Halasi Zoltán, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének elnöke arról beszélt a lapnak, hogy a hiány nem egyenletesen oszlik el az országban, egyes területeken - így például a fővárosban - jóval nagyobb gondokat okoz.
A cikk arra is kitér, hogy a mozdonyvezetők - első öt hónap alapján számolt - átlagfizetése bruttó 500 ezer forint, a jegyvizsgálóké 277 ezer forint, a mérnököké csaknem bruttó 500 ezer forint. A felsőfokú állami végzettségű munkavállalóknál diplomás minimálbért alkalmaznak, ennek összege főiskolai végzettség esetén bruttó 270 ezer forint, egyetemi végzettségnél 300 ezer forint.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Nem csak a Pride-felvonulás előtt volt erősen kusza a jogi helyzet, a demonstráció után is egymást érik a kérdések. Ha az utolsó pillanatig bírsággal riogatták a résztvevőket, akkor mi, miért és kinek az utasítására változott a menet napjára? Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama.
Utolérte az Audit is a német autóipar válsága. Egyre kevesebb motor készül Győrben, nagyobb nyári leállást is terveznek, leépítések várhatók.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A Tisza Párt elnöke szerint pár hónap alatt összeomlott a költségvetés.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
Csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Még mindig téma a budapesti Pride.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
Máté Gábor 15 év után távozik.