Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Úgy tűnik, tényleg valóság lesz a Szeged és Hódmezővásárhely közé álmodott villamosról, amely a vasúti pályát is használná. Több mint 62 milliárdba fog kerülni a mostani számok szerint.
A Szeged-Hódmezővásárhely tramtrain 62,5 milliárd forintos költségkeretéből 9,1 milliárdot visz majd el a hódmezővásárhelyi villamospálya kiépítése. 17 milliárd forintért szerzik be a vonalra szánt járműveket, és körülbelül 23 milliárd forintba kerül a Vásárhely és Szeged közötti vasúti pálya felújítása – hangzott el a hódmezővásárhelyi közgyűlés pénteki ülésén a Délmagyarország cikke szerint.
A lap a héten azt írta: újraindult Hódmezővásárhelyen a tramtrain építését előkészítő munka. Folytatják a közműkiváltásokat, most az Ady Endre úton dolgoznak, és jövő hétre lakossági fórumot is ígértek: szeptember 13-án, szerdán 17 órakor a városháza dísztermében a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a vásárhelyi pályaszakasz kivitelezője, a Strabag képviselője tart tájékoztatót, ott ismertetik az építkezés ütemtervét is.
Hegedűs Zoltán alpolgármester szerint a villamospálya építését még ősszel megkezdik. Vannak egyébként olyan szakaszok, ahol már most is hozzáfoghatnának a sínek fektetéséhez – tette hozzá.
Augusztusban jelentették be, hogy a Strabag építheti meg Hódmezővásárhelyen az egyvágányú villamospályát, valamint Szegeden azt a körülbelül másfél kilométeres vágányt, amellyel az ottani villamoshálózatot kötik majd össze a nagyvasúttal.
Az ország első villamosvasútjának költségei az eredeti elképzelésekhez képest idén megdupládózott, a Szegedi és Hódmezővásárhely közötti vasúti pálya felújításának költségei valamint a járműbeszerzés költségei is megszaladtak, emiatt Lázár Jánosnak, a Miniszterelnökséget vezető miniszternek, volt vásárhelyi polgármesternek volt némi csörtéje a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal. Orbán Viktor hódmezővásárhelyi látogatásán aztán már arról beszélt, hogy a vonalat át kellene majd vezetni Szabadkáig. Ez egyes vélemények szerint azt jelentette, hogy a fejlesztést eltolják a végtelenbe, és nem lesz semmi sem belőle, mivel már a Szeged és Hódmezővásárhely közötti szakasz megvalósításánál is felmerültek problémák. Aztán június végén már a két város közötti vasúti nagyvasúti pálya felújítására is kiírták a tendert.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.