Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Úgy tűnik, tényleg valóság lesz a Szeged és Hódmezővásárhely közé álmodott villamosról, amely a vasúti pályát is használná. Több mint 62 milliárdba fog kerülni a mostani számok szerint.
A Szeged-Hódmezővásárhely tramtrain 62,5 milliárd forintos költségkeretéből 9,1 milliárdot visz majd el a hódmezővásárhelyi villamospálya kiépítése. 17 milliárd forintért szerzik be a vonalra szánt járműveket, és körülbelül 23 milliárd forintba kerül a Vásárhely és Szeged közötti vasúti pálya felújítása – hangzott el a hódmezővásárhelyi közgyűlés pénteki ülésén a Délmagyarország cikke szerint.
A lap a héten azt írta: újraindult Hódmezővásárhelyen a tramtrain építését előkészítő munka. Folytatják a közműkiváltásokat, most az Ady Endre úton dolgoznak, és jövő hétre lakossági fórumot is ígértek: szeptember 13-án, szerdán 17 órakor a városháza dísztermében a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a vásárhelyi pályaszakasz kivitelezője, a Strabag képviselője tart tájékoztatót, ott ismertetik az építkezés ütemtervét is.
Hegedűs Zoltán alpolgármester szerint a villamospálya építését még ősszel megkezdik. Vannak egyébként olyan szakaszok, ahol már most is hozzáfoghatnának a sínek fektetéséhez – tette hozzá.
Augusztusban jelentették be, hogy a Strabag építheti meg Hódmezővásárhelyen az egyvágányú villamospályát, valamint Szegeden azt a körülbelül másfél kilométeres vágányt, amellyel az ottani villamoshálózatot kötik majd össze a nagyvasúttal.
Az ország első villamosvasútjának költségei az eredeti elképzelésekhez képest idén megdupládózott, a Szegedi és Hódmezővásárhely közötti vasúti pálya felújításának költségei valamint a járműbeszerzés költségei is megszaladtak, emiatt Lázár Jánosnak, a Miniszterelnökséget vezető miniszternek, volt vásárhelyi polgármesternek volt némi csörtéje a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal. Orbán Viktor hódmezővásárhelyi látogatásán aztán már arról beszélt, hogy a vonalat át kellene majd vezetni Szabadkáig. Ez egyes vélemények szerint azt jelentette, hogy a fejlesztést eltolják a végtelenbe, és nem lesz semmi sem belőle, mivel már a Szeged és Hódmezővásárhely közötti szakasz megvalósításánál is felmerültek problémák. Aztán június végén már a két város közötti vasúti nagyvasúti pálya felújítására is kiírták a tendert.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az ételpazarlás miatt több hotellánc már trükköket alkalmaz, hogy kevesebb ételt dobjanak ki a vendégek.
Földes András riportja Munkácsról.
A mentősöknek további 24 sérültet kellett ellátniuk.
Egyikük tartózkodási engedélyét azután vonták vissza, hogy várandós lett.