szerző:
hvg.hu

Lehet, tényleg valóság lesz végre a HÉV és a metró összekötése az Örs vezér terén, amit évek óta terveznek már. A Déli pályaudvartól átszállás nélkül lehetne utazni Gödöllőig, valamint leágazást építhetnek a XVII. kerületbe.

Világgazdaság a Rákosmenti Hírek című helyi lapra hivatkozva már megírta a héten, hogy elkészültek a tervek a 2-es metró rákoskeresztúri szárnyvonalához. Utóbbit a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése után valósítanák meg.

A Fonódó blog szerdán azt írta saját információira hivatkozva, hogy a főváros valószínűleg még januárban bemutatja a nagyközönségnek a kelet-nyugati gyorsvasúti rendszer terveit. Ez a blog szerint ez lenne a Budapesten tervezett közlekedési projektek leginnovatívabbja, amely nemcsak az ilyen színvonalú kapcsolatot most nélkülöző külvárosi területeket (XVI., XVII. kerület), de a gyorsan fejlődő pesti elővárosokat is bekapcsolná a gyorsvasúti közlekedésbe.

A tanulmánytervek már elkészültek, most következnek az engedélyeztetési tervek, a tényleges építkezés 2020-tól várható.

A blog emlékeztet: az összekötést évek óta tervezik, többféle elképzelés is volt. Az aktuális verzió tervezésére 2016 közepén írták ki a tendert, amit a Főmterv nyert meg, és tavaly év végén le is adták a tanulmányterveket.

Úgy tudni, ebben a teljes projektet öt ütemre bontották: ezek a két gyorsvasút összekötése az Örs vezér terén, az új szárnyvonal megépítése Rákoskeresztúrra, a HÉV-vonal átépítése Cinkotától Gödöllőig, a csömöri ág átépítése, valamint új vonal kialakítása a Hungaroringre.

Az első ütem természetesen feltétele a többinek, de azok egymás közötti sorrendje már döntés kérdése. Az is lehet, hogy Csömörre megszüntetik a kevés utast szállító HÉV-ágat – állítólag ez is felmerült a blog szerint.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Közlekedés

300 milliárdból kötnék össze a gödöllői HÉV-et a 2-es metróval

Újabb közlekedési gigaprojekt jöhet Budapesten. A terv nem új, régóta tervezik már a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötését az Örs vezér terén. Bruttó 306 milliárd forintra becsülik a teljes költséget, ebben benne lenne egy nettó 60 milliárdos járműtender is – írja a Népszabadság.