Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Lehet, tényleg valóság lesz végre a HÉV és a metró összekötése az Örs vezér terén, amit évek óta terveznek már. A Déli pályaudvartól átszállás nélkül lehetne utazni Gödöllőig, valamint leágazást építhetnek a XVII. kerületbe.
A Világgazdaság a Rákosmenti Hírek című helyi lapra hivatkozva már megírta a héten, hogy elkészültek a tervek a 2-es metró rákoskeresztúri szárnyvonalához. Utóbbit a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése után valósítanák meg.
A Fonódó blog szerdán azt írta saját információira hivatkozva, hogy a főváros valószínűleg még januárban bemutatja a nagyközönségnek a kelet-nyugati gyorsvasúti rendszer terveit. Ez a blog szerint ez lenne a Budapesten tervezett közlekedési projektek leginnovatívabbja, amely nemcsak az ilyen színvonalú kapcsolatot most nélkülöző külvárosi területeket (XVI., XVII. kerület), de a gyorsan fejlődő pesti elővárosokat is bekapcsolná a gyorsvasúti közlekedésbe.
A tanulmánytervek már elkészültek, most következnek az engedélyeztetési tervek, a tényleges építkezés 2020-tól várható.
A blog emlékeztet: az összekötést évek óta tervezik, többféle elképzelés is volt. Az aktuális verzió tervezésére 2016 közepén írták ki a tendert, amit a Főmterv nyert meg, és tavaly év végén le is adták a tanulmányterveket.
Úgy tudni, ebben a teljes projektet öt ütemre bontották: ezek a két gyorsvasút összekötése az Örs vezér terén, az új szárnyvonal megépítése Rákoskeresztúrra, a HÉV-vonal átépítése Cinkotától Gödöllőig, a csömöri ág átépítése, valamint új vonal kialakítása a Hungaroringre.
Az első ütem természetesen feltétele a többinek, de azok egymás közötti sorrendje már döntés kérdése. Az is lehet, hogy Csömörre megszüntetik a kevés utast szállító HÉV-ágat – állítólag ez is felmerült a blog szerint.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Csak a magyarok kisebbsége minősíti magát bal- vagy jobboldalinak – derül ki a Medián júniusi kutatásából. A magukat centristának tartók és a baloldali szavazók körében is biztosan vezet a Tisza Párt.
Magyarország felébredt, pezseg, forr és tüntet, és egész biztosan tudja, mit nem akar. Állampártot. Vélemény.
A MÁV részletesen megírta a HVG-nek, mit tesznek, hogy minél kevesebb baj érhesse az utasokat.
A CATL szerint nincs csoportos létszámleépítés, sőt még bővültek is.
A közbeszerzéseken tőkeerőssé vált építőipari cégek bármikor le tudnak csapni versenytársaikra.