szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Elvileg elkezdődhetne nemsokára az észak-balatoni vasútvonal korszerűsítése. Budapest és Tapolca között a beruházás után is változatlan maradna a menetidő, de Balatonfüredről már hamarabb elérhető lenne vonattal Budapest az elképzelések szerint.

Még idén megkezdődhet az észak-balatoni vasútfejlesztés a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakasz villamosításával, az uniós támogatással megvalósuló beruházással kapcsolatban azonban gondot jelenthet annak elfogadtatása, hogy Balatonfüred Székesfehérvár elővárosának számít-e – olvasható a hétfői Magyar Hírlapban.

Dorner Lajos, a Balaton Fejlesztési Tanács közlekedési szakértője a lapnak úgy fogalmazott: ha a Balatont, mint régiót belevették volna a projektbe, egyszerűbb lenne az elfogadtatás.

A Magyar Hírlap szerint az érintett 64,5 kilométeres szakasz villamosítására kiírt tendert egyszer már érvénytelenítették. Az újabb körben viszont már érkeztek a tervezetnek megfelelő pályázatok. Ha a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tavasszal eredményt hirdet, szeptemberben megkezdődhet a beruházás, 2021-re pedig befejezhetik a kivitelezést.

A fejlesztés állomás- és 44,6 kilométeren vágányfelújítást is tartalmaz. Polgárdiban, Balatonkenesén, Balatonfűzfőn és Alsóörsön teljesen megújulna az állomás, más helyeken kisebb korszerűsítések várhatók.

A villamos mozdonyok és a motorvonatok megjelenésével nagyjából 1 óra 40 percre csökkenne a menetidő Déli pályaudvar és Balatonfüred között, mivel Székesfehérváron nem lenne szükség a vontatójármű cseréjére. Mozdonyos vonatoknál ezt a szerepet Balatonfüred venné át, így egyelőre Budapest és Tapolca között változatlan maradna a menetidő.

A NIF tervezi a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely vasútvonal villamosítását is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!