Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
A villamospótló busz és a metrópótló villamos után újnak nevezhető pótlójármű jelenhet meg a főváros tömegközlekedésében: a ráckevei HÉV vonalán pénteken HÉV-pótló vonat is jár majd, igaz, egyelőre utasok nélkül, tesztjelleggel.
A MÁV-HÉV pénteken közleményben erősítette meg, hogy péntektől a H6-os (ráckevei) HÉV-vonalon egy Siemens Desiro típusú dízelmotorvonat is közlekedik majd, tesztjelleggel. Ez egy hatósági próbamenet lesz, utasokat egyelőre nem szállítanak majd a vonaton.
A H6-os vonalon péntek reggel és délelőtt tűnik majd fel a piros színű, dízelüzemű motorvonat. Ezzel a típussal egyebek mellett az esztergomi vonalon találkozhattak az utasok a villamosítás előtti időszakban, de egy-egy vidéki vonalon is megjelentek Desirók, például a Balatonnál.
A próbajárat a Budapest–Kunszentmiklós-Tass-vasútvonalról a Soroksári út állomásnál halad majd át a HÉV-pályára. A próbameneten vizsgálják a jármű, a vasúti pálya és annak környezetének a kapcsolatát, kölcsönhatását. A csúcsidőn kívüli próbamenet nem befolyásolja sem a vasúti, sem a HÉV-járatok menetrendjét.
Egyelőre nincs tervben, hogy a dízelmotorvonatok rendszeresen utasokat szállítsanak a HÉV-vonalakon – jelezték.
A cél az, hogy a szakemberi megoldásokat dolgozzanak ki olyan rendkívüli helyzetekre, amikor esetleg motorvonatokkal kell pótolni a HÉV-eket – tették hozzá.
A járműhiány indította el az ötletelést
A Desirókkal kivitelezett HÉV-pótlás lehetőségéről az Indóház.hu írt először péntek reggel. A MÁV-HÉV közleményében nem említenek ugyan járműhiányt, de a közlekedési portál emlékeztetett: a budapesti HÉV-hálózaton a pálya és a járművek is katasztrofális állapotban vannak, annyira, hogy a H7-es, csepeli vonalon már a menetrend is csak csökkentett módban fut a járműhiány miatt, tűzoltásként más vonalakról visznek oda vonatokat.
Évek óta beszédtéma már, hogy elöregedett a HÉV járműparkja és a pályahálózat, emellett hosszabb távon újra kell gondolni a vonalak szerepét, fejlesztését.
A MÁV szerdai évértékelőjén Pál László, a MÁV stratégiai vezérigazgató-helyettese és a MÁV-HÉV vezérigazgatója azt mondta, hogy a külvárosi szakaszokon legalább 80-100 kilométeres óránkénti sebességre gondolnak, míg a belső szakaszokon a lehető legnagyobb sebesség és biztonság mellett a végállomások modernizálása, áthelyezése jelentené az innovációt. A járműváltással kapcsolatban nincsenek publikus részletek, de az IHO szerint vonatszerű vonatokban gondolkodnak, tehát nem villamosban vagy metróban.
Desiro motorvonat egyébként járt már HÉV hálózatán: az újpesti vasúti híd átépítésekor az esztergomi járatok Óbudánál Kaszásdűlő felé fordultak, és a Margit hídig közlekedtek – emlékeztettek a cikkben.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A családja körében hunyt el Ozzy Osbourne 76 évesen. Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.
Az amerikai elnöknek Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.