Pénzt ad az EU a román határig tartó autópályára

A körülbelül 26 kilométeres sztrádaszakasz alapkövét tavaly júliusban tették le. Ha elkészül az M4-es sztráda ezen szakasza, kevesebb mint 2 óra 40 perc alatt lehet majd eljutni Budapesttől a román határig autópályán.

  • MTI MTI
Pénzt ad az EU a román határig tartó autópályára

Az unió kohéziós alapjából 265 millió eurót fordíthat Magyarország a Budapesttől a román határig tartó M4-es autópálya új szakaszának kiépítésére – közölte az Európai Bizottság csütörtökön.

Corina Cretu, a regionális politikáért felelős uniós biztos elmondta: a támogatás a Berettyóújfalu és Nagykerek közötti, a román határig húzódó autópálya utolsó hiányzó szakaszának kiépítésére irányul. Ha elkészül, kevesebb mint 2 óra 40 perc alatt lehet majd eljutni Budapesttől a román határig.

A beruházás a két szomszédos ország összekapcsolásával a regionális és helyi gazdaságot is felélénkíti, új lendületet ad a kereskedelemnek és a turizmusnak. Elsőként a magyar és a román lakosság profitál az autópálya adta előnyökből, amely gyorsabb és biztonságosabb összeköttetést teremt Budapest és Bukarest között, de végső soron minden európainak és az egész európai gazdaságnak előnyére lesz – közölte.

Az új szakasz az M35-ös autópálya még épülőfélben lévő Debrecen–Berettyóújfalu-szakaszának csomópontjánál kezdődik. Az építkezés befejezése 2020 márciusára várható.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.