Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A körülbelül 26 kilométeres sztrádaszakasz alapkövét tavaly júliusban tették le. Ha elkészül az M4-es sztráda ezen szakasza, kevesebb mint 2 óra 40 perc alatt lehet majd eljutni Budapesttől a román határig autópályán.
Az unió kohéziós alapjából 265 millió eurót fordíthat Magyarország a Budapesttől a román határig tartó M4-es autópálya új szakaszának kiépítésére – közölte az Európai Bizottság csütörtökön.
Corina Cretu, a regionális politikáért felelős uniós biztos elmondta: a támogatás a Berettyóújfalu és Nagykerek közötti, a román határig húzódó autópálya utolsó hiányzó szakaszának kiépítésére irányul. Ha elkészül, kevesebb mint 2 óra 40 perc alatt lehet majd eljutni Budapesttől a román határig.
A beruházás a két szomszédos ország összekapcsolásával a regionális és helyi gazdaságot is felélénkíti, új lendületet ad a kereskedelemnek és a turizmusnak. Elsőként a magyar és a román lakosság profitál az autópálya adta előnyökből, amely gyorsabb és biztonságosabb összeköttetést teremt Budapest és Bukarest között, de végső soron minden európainak és az egész európai gazdaságnak előnyére lesz – közölte.
Az új szakasz az M35-ös autópálya még épülőfélben lévő Debrecen–Berettyóújfalu-szakaszának csomópontjánál kezdődik. Az építkezés befejezése 2020 márciusára várható.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Érdemes árnyékba húzódni.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.