Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0a8692f7-cf1a-4a41-9882-a2ef5b8c11f1","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A kiszabadult foglyok egyharmada civil.","shortLead":"A kiszabadult foglyok egyharmada civil.","id":"20250523_Mindket-oldalrol-390-fogoly-tert-haza-az-eddigi-legnagyobb-orosz-ukran-fogolycsere-elso-szakaszaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a8692f7-cf1a-4a41-9882-a2ef5b8c11f1.jpg","index":0,"item":"6e066a8d-08d8-42b6-a98d-b16a66d3267e","keywords":null,"link":"/vilag/20250523_Mindket-oldalrol-390-fogoly-tert-haza-az-eddigi-legnagyobb-orosz-ukran-fogolycsere-elso-szakaszaban","timestamp":"2025. május. 23. 21:22","title":"Mindkét oldalról 390 fogoly tért haza az eddigi legnagyobb orosz-ukrán fogolycsere első szakaszában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22300b42-da56-4088-a92c-359f2029d6e1","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Folyamatos ingerek, kialvatlanság, bezárkózás – mind olyan szokások, amelyekkel felgyorsítjuk az agyunk öregedését.","shortLead":"Folyamatos ingerek, kialvatlanság, bezárkózás – mind olyan szokások, amelyekkel felgyorsítjuk az agyunk öregedését.","id":"20250522_agy-memoria-egeszseg-karos-szokasok-taplalkozas-kognitiv-funkciok-mentalis-jolet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22300b42-da56-4088-a92c-359f2029d6e1.jpg","index":0,"item":"630fce23-ec9a-41f1-ace1-3c5df1ff3704","keywords":null,"link":"/elet/20250522_agy-memoria-egeszseg-karos-szokasok-taplalkozas-kognitiv-funkciok-mentalis-jolet","timestamp":"2025. május. 22. 05:31","title":"Hét mindennapi szokás, amivel ártunk az agyunknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"407b49b8-9342-4c4a-b72a-b99f61a04544","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Összesen mintegy 57 milliárd landolt a kormánynak kedves szereplőknél.","shortLead":"Összesen mintegy 57 milliárd landolt a kormánynak kedves szereplőknél.","id":"20250522_miniszterelnokseg-miniszterelnoki-kabinetiroda-elszamolas-barati-cegek-alapitvanyok-kozpenz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/407b49b8-9342-4c4a-b72a-b99f61a04544.jpg","index":0,"item":"84ab296e-a072-4799-8f63-3ef7e6964caa","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_miniszterelnokseg-miniszterelnoki-kabinetiroda-elszamolas-barati-cegek-alapitvanyok-kozpenz","timestamp":"2025. május. 22. 17:25","title":"Az elmaradt repülőrajt ellenére önti a közpénzt a kormány a baráti cégekbe és alapítványokba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50f5641f-7485-4923-81ed-4e86403e18be","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az akár 750 kilométeres hatótávú vadonatúj villanyautó többek közt nyakfűtéssel kényezteti utasait.","shortLead":"Az akár 750 kilométeres hatótávú vadonatúj villanyautó többek közt nyakfűtéssel kényezteti utasait.","id":"20250523_bearaztak-a-legujabb-francia-luxusautot-a-ds-n8-at","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50f5641f-7485-4923-81ed-4e86403e18be.jpg","index":0,"item":"b5786856-73fb-4d4b-ae74-a86ffe2d1fe5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_bearaztak-a-legujabb-francia-luxusautot-a-ds-n8-at","timestamp":"2025. május. 23. 06:41","title":"Beárazták a legújabb francia luxusautót, a 750 kilométeres hatótávú DS N°8-at","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b439c052-579d-4323-b252-4c614bbf187b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A K&H bank karbantartja és fejleszti informatikai rendszereit, ezért két körben, lényegében egész hétvégén leállásokra, üzemszünetre számíthatnak az ügyfelek.","shortLead":"A K&H bank karbantartja és fejleszti informatikai rendszereit, ezért két körben, lényegében egész hétvégén...","id":"20250523_kh-internetbank-mobilbank-informatikai-karbantartas-uzemszunet-majus-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b439c052-579d-4323-b252-4c614bbf187b.jpg","index":0,"item":"4370458b-1b94-4d3f-93f2-88759363d83a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250523_kh-internetbank-mobilbank-informatikai-karbantartas-uzemszunet-majus-ebx","timestamp":"2025. május. 23. 14:51","title":"Órákon belül 28 órára leáll a K&H mobilbank, és ami rögtön utána következik, az sem lesz egyszerű","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f52cbc9e-2581-47e6-b28c-d6946103a919","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Salgado az amazonasi esőerdőről készített munkáiról vált híressé, az UNICEF jószolgálati nagykövete is volt. ","shortLead":"Salgado az amazonasi esőerdőről készített munkáiról vált híressé, az UNICEF jószolgálati nagykövete is volt. ","id":"20250523_Sebastiao-Salgado-francia-brazil-fotografus-unicef-nagykovet-fotografus-world-press-photo-amazonas-oserdo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f52cbc9e-2581-47e6-b28c-d6946103a919.jpg","index":0,"item":"91f56e4e-2883-4135-8307-2b818911fdb2","keywords":null,"link":"/kultura/20250523_Sebastiao-Salgado-francia-brazil-fotografus-unicef-nagykovet-fotografus-world-press-photo-amazonas-oserdo","timestamp":"2025. május. 23. 18:45","title":"Meghalt Sebastiao Salgado francia–brazil fotográfus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69dc0b0e-b85d-40cb-a7fd-2526381b9e4a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Többfelé esőre és záporra is számítani kell.","shortLead":"Többfelé esőre és záporra is számítani kell.","id":"20250523_Ot-megyere-adtak-ki-figyelmeztetest-zivatar-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69dc0b0e-b85d-40cb-a7fd-2526381b9e4a.jpg","index":0,"item":"04cde47e-8eab-4696-922a-3010e36e2a51","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_Ot-megyere-adtak-ki-figyelmeztetest-zivatar-miatt","timestamp":"2025. május. 23. 05:05","title":"Öt megyére adtak ki figyelmeztetést zivatar miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1345725b-f685-407a-a3e5-5ceb692f64ac","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"cegauto","description":"Jöhetnek az iskolautcák, ahová ilyenkor nem lehet behajtani.","shortLead":"Jöhetnek az iskolautcák, ahová ilyenkor nem lehet behajtani.","id":"20250522_Kitiltanak-auto-reggel-delutan-iskolautca","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1345725b-f685-407a-a3e5-5ceb692f64ac.jpg","index":0,"item":"4ea88f8e-16ab-4cf3-9b06-f8119f0745ee","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_Kitiltanak-auto-reggel-delutan-iskolautca","timestamp":"2025. május. 22. 15:25","title":"Lezárnák az autósok elől reggel és délután az iskolák előtti utcákat Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Őrült hajsza kell, hogy tanévkezdésre ne legyen káosz egész Budapesten
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
A villamosfelújításokat befejezik az iskolakezdésre – ígérte a BKK, de a pályák mellett futó utakon még dolgozni fognak, így borítékolhatók a dugók, pláne, hogy még mindig tart a metrópótlás. Azok sem ússzák meg könnyen, akik az agglomerációból hozzák majd be a gyereküket – a Csepel-sziget például már most elesett. Körbenéztünk Budapesten, hogyan állnak a nyár nagy felújításai.
„Valahová eltűntek a rendőrök, azóta mindenki úgy jön-megy a tilosban, ahogy csak akar” – panaszolta a metrópótló sofőrje az Árpád-hídnál. Az ottani, enyhén kaotikus helyzet jelenti az egyetlen igazán rossz szakaszt a Váci úton, ezt leszámítva a buszsávban kimondottan gyorsan lehet haladni, a menetrendben megadott idő alatt jutottunk el a Lehel térről Újpestre. Azért a helyzet így sem jó, de legalább az utasok közvetlenül nem sokat vesznek észre belőle, már ha nem számítjuk azt, hogy néha nagyokat zöttyennek.
Huszár Dávid
A buszok mostanra öblöket vájtak az aszfaltba, egyszerűen nem arra volt tervezve az út, hogy egy-másfél percenként halad el rajta egy tömött metrópótló. Ezt pedig megszenvedik a járművek is, a buszsofőr arról beszél: lehet hallani a zörgésen, hogy hamar szervizre lesz szüksége a busznak. Pedig tényleg foglalkoznak a javításokkal,
de ez csak foltozás, nem sokat ér, amíg az alap rossz
– teszi hozzá.
Huszár Dávid
A szemmel még jobban látható bajok ott kezdődnek, amikor a busz ráfordul az Árpád útra. Ott mintha elfedkeztek volna arról, hogy valamit kezdeni kéne az aszfalttal, repedezett, néhol kátyús úton kell zötykölődnie a metrópótlónak.
Hiába van buszsáv, ha a hídon eltűnik
A közlekedők számára a nagy kérdés az, hogy olyan úton mennek-e, ahol egy sávra terelik a forgalmat. Ha igen, akkor felkészülhetnek a hosszas várakozásokra. Ezt sehol nem látjuk jobban, mint a 4-es, 6-os villamos pótlásának vonalán. A nagykörúti villamosfelújítást a BKK ígérete szerint befejezik, mire elkezdődik jövő hétfőn az iskola, és jó az előérzetünk, amikor végigmegyünk a munkálatok vonalán. Ettől azonban még nem lehet teljes az öröm, a közlekedési cég hivatalos megfogalmazása szerint „további, a villamosforgalmat már nem zavaró munkák (aszfaltozás, egyes burkolati jelek felfestése) elvégzésére még szeptemberben kerül sor”, azaz az autósoknak nem lesz egyszerűbb szeptembertől sem. Ez pedig azért számít sokat, mert káosz most sem a villamospótlásnál van, hanem ott, ahol akármilyen okból leszűkül az út.
Huszár Dávid
Most a villamospótló buszokon utazók is szívhatják a fogukat. Főleg amiatt, mert ahol kijelöltek külön buszsávot, ott teljesen gyors a közlekedés, de ez mit sem ér, ha aztán beáll a forgalom az olyan helyek miatt, ahol egy sávba terelik a buszokat és az autókat. A leginkább kritikus pont a Petőfi híd, ott nincs buszsáv, így még akkor is, amikor egyébként szinte forgalommentes a Nagykörút, öt percbe telt átjutnunk, a reggeli csúcsban pedig volt, aki azt panaszolta, hogy tizenkét perc alatt ért át Budáról Pestre. A Móricz Zsigmond körtértől a Nyugati pályaudvarig délben így is eljutottunk 27 perc alatt – ehhez az Oktogonon kell átszállni a villamosra –, de a reggeli csúcsforgalomban ez akár 10-15 perccel is több lehet.
Huszár Dávid
A Nagykörúton ráadásul hiába van vége a villamospótlásnak a Nyugatinál, onnan egészen a Jászai térig csak azt önsorsrontók ülnek autóba vagy valamelyik ott járó buszra. Mindkét oldalon sávlezárás van ugyanis, a legtöbb részen egy-egy sávon araszol a forgalom. Reggel megtörtént az, hogy a 4-es, 6-os villamoson utazók két 9-es buszt is megelőztek a Nyugati pályaudvar és a Jászai tér között, de amikor déltájban visszamentünk oda, akkor is azt láttuk, hogy szinte lépésben járnak az autók. De legalább kioszthattuk a Budapest Legnyugodtabb Embere díjat annak a rendőrnek, aki egyenként magyarázta el minden dühös autósnak, mi is történik.
Túlélőtúra az 1-es villamos helyett
Az 1-es villamos pótlása maga a tömény kényelmetlenség. Jobb időkben a villamospótló busz a Népligettől a Közvágóhídig eljut tíz percen belül, a délutáni csúcsforgalomban viszont egy olvasónk egyszer 25 perces sétatempót mért. Nem is csoda: itt már a buszok és az autók ugyanabban a sávban vánszorognak, reggelente és késő délután beáll az út. Ráadásul még csak a busz sem kényelmes, öreg, minden úthibánál hatalmasakat nyekergő Ikarust fogunk ki, amikor csak arra járunk.
Egy piros pont azért így is jár a BKK-nak: a 103V villamospótló legalább végigmegy az egész vonalon, ott is, ahol már újra jár a villamos, így ha valaki például a Puskás-stadiontól utazna Újbudára, nem kell kétszer is átszállnia. A BKK eredeti ígérete az volt, hogy augusztus végére „várhatóan” befejezik a felújítást – elnézve a munkákat, legalábbis nagyon kíváncsiak vagyunk, hogyan lesz ez a terv tartható.
Az agglomerációból érdemesebb inkább vonatra ülni
A Budapesten belül közlekedőnél sokkal rosszabbul járnak azok, akik az agglomerációból próbálnak bejutni a fővárosba reggelente autóval. A helyzet napról napra változhat, különösen, ha elindul a tanév, most éppen így néz ki:
- Az M0-s autóút déli szektorán a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő elkezdte lecserélni a burkolatot, eközben viszont a Magyar Közút Szigetszentmiklóson lezárta az M1-es felé vezető felhajtót és az M5-ös lehajtóját. A környék forgalma úgy beállt, hogy emiatt torlódik a forgalom az M6-os autópályán is. A BKK óriási késésekre figyelmeztetett, volt olyan buszsofőr, aki az Indexnek másfél helyett négyórás menetidőről számolt be a Csepel-Szigetszentmiklós-Csepel-körön. Egy helyi blog pedig arról írt, hogy többen szántóföldeken át próbálnak eljutni Budapestre, a HÉV pedig nem bírja el a megnövekedett forgalmat. Azóta kiderült, hogy a csepeli polgármester sem jutott be a saját munkahelyére, egy kerületi kezelésű út felújítását már el is halasztották ennek hatására.
- Az M2-es úton Gödtől Budapestig építkeznek, a főváros és Dunakeszi között a 2x2 sáv helyett csak 1-1 sáv járható, igaz, az Útinform szerint ezt szeptember 1-jén befejezik.
- Az M3-as autópályán Mogyoródnál építkeznek, emiatt részlegesen foglalt az útpálya, a mostani ígéret az, hogy december 31-ig végeznek.
- Az M1-es autópályán a hatalmas dugókkal járó felújítások Budapesttől távolabb vannak, ezekkel legalább nem kell megszenvedniük azoknak, akik a környékről járnak a fővárosba dolgozni.
- Az M5-ösön Inárcs térségéből volt nehéz bejutni Budapestre a múlt hétig, de a burkolatfelújítással végeztek időre.
- A 10-es és a 11-es út gyakorlatilag nem bírja el az agglomeráció forgalmát, ráadásul Solymáron épp most kezdtek útfelújításban, egy olvasónk arról számolt be, hogy Pilisszentivánról az Árpád hídig több mint egy óra alatt lehet bejutni egy átlagos reggelen.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.