Magyarázza a dél-pesti káoszt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő

Az után döntöttek a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztőnél a káoszt okozó útlezárásról, hogy megtudták, a Magyar Közút is épp arra végez egy másik munkát.

  • hvg.hu hvg.hu
Magyarázza a dél-pesti káoszt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő

Hiába tudta a Magyar Közút és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. is, hogy egymástól néhány kilométerre végeznek munkákat, mégsem tettek ellene semmit, emiatt aztán a Csepel-szigeten tízezrek állnak minden reggel a dugóban, és a környék több más településéről is nagyon nehéz eljutni Budapestre. Megkérdeztük mindkét vállalatot, hogyan fordulhat elő az, hogy két állami tulajdonú cég közösen okoz ilyen helyzetet. A Magyar Közút már tegnap válaszolt, a magyarázatát ebben a cikkünkben tettük közzé, ma pedig megérkezett a NIF Zrt. reakciója is.

Mint írta, amikor megterveznek egy munkát, a forgalmi rendről minden esetben az után dönt, hogy egyeztetett a Magyar Közút szakembereivel. Így tett akkor is, amikor a mostani felújítást tervezte. „A Magyar Közút Nzrt. áprilisban tájékoztatta a NIF Zrt.-t szigetszentmiklósi forgalmi csomópont átépítéséről és a tervezett forgalomterelésekről, ezért társaságunk az M0 autóút déli szektorának fejlesztését a két szélső, M6-M0, illetve az M0- 51. sz. főút csomópontokban kezdte” – magyarázta, mi történt.

Idén a Ráckevei Duna-ági híd térségében, valamint Halásztelek és az M6-os autópálya közti szakaszon várható a 2x2 sávra terelés – jelezték. A felújítási munkák a csomóponti ágakat is érintik, ezért forgalombiztonsági okokból ütemezetten ezeket is lezárják.

Az M0 autóút M6 autópálya és 51 sz. főút közötti pályaszakasz átépítése várhatóan 2020 tavaszán fejeződhet be – írta a NIF Zrt.

A Magyar Közút azt írta a kérdésünkre: egy évben nagyjából 4-6 hónap alkalmas arra, hogy elvégezzék a munkákat. A szigetszentmiklósi térségben három, részben egymásra épülő beruházás zajlik, mindháromnak nagyjából ennyi lenne az átfutási ideje, „eltérő ütemezésben történő megvalósításukra ezért nincs valódi mozgástér”.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.