szerző:
MTI

A menetrend szerint a hiányzó húsz kilométeres szakaszt 2020-ban kezdik építeni.

Két év múlva kezdődhet meg az M0-s hiányzó nyugati szakaszának építése, miután az állami beruházó kiválasztotta az előkészítő tervezőt – írja a kormánypárti Magyar Idők.

A lap hétfői száma szerint a húsz kilométeres hegyvidéki útvonal csaknem fele alagútban fut majd, de lesznek völgyhidak is. Az új pálya a kelet-nyugat irányú forgalomban autózóknak 35 kilométernyi megtakarítást jelent.

A 10. számú főút és az M1-es autópálya közötti szakaszán a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. az Unitef-83 Zrt., az Utiber Kft. és a Vibracomp Kft. alkotta konzorciumot választotta, a munkát 396 millió forintért vállalták el.

Az M0-s autóút nyugati szektorában 20 kilométer hosszú, kétszer kétsávos, beton pályaszerkezetű autóút épül, amely a Győr felé vezető M1-es autópályát köti majd össze a pilisi települések felé tartó 10-es úttal. Az új nyomvonal a déli végpontjában a már meglévő körgyűrűhöz csatlakozik Budaörsnél.

Az északi végpontja a még kivitelezésre váró északi szakaszhoz kötődik be. Utóbbi a 10-es főutat köti majd össze az M0-sal a Szentendre felé vezető 11-es út csomópontjánál, Budakalász mellett. Az északi szakasz a tervek szerint hét kilométer hosszú lesz.

Az M0-s hiányzó szakaszának megvalósítására a beruházó menetrendje szerint 2020-ra kell készen állnia a terveknek, és akkor elkezdődhet az építkezés, amely 2022-ben be is fejeződhet. A lap szerint magas költségekkel kell számolni, aminek az az oka, hogy a budai hegyek alatt számos helyen több kilométeres alagutakban fut majd a gyorsforgalmi út, összesen csaknem tíz kilométer hosszan, és viaduktok is kellenek a Biatorbágy és Budakalász közötti szakaszon.

Az M0-s első szakaszát 1990-ben adták át, és a körgyűrűből eddig összesen 77 kilométernyi autóút készült el.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Nyolcvanezer háztartásban még mindig nincs áram Japánban

Nyolcvanezer háztartásban még mindig nincs áram Japánban

Drágult pár százmillióval az új budapesti Duna-hidakon átvezető út tervezése

Drágult pár százmillióval az új budapesti Duna-hidakon átvezető út tervezése

Most lényegében minden kiszivárgott a Huawei Mate 30 Próról

Most lényegében minden kiszivárgott a Huawei Mate 30 Próról

50 éves a magyar poptörténet egyik legfontosabb albuma

50 éves a magyar poptörténet egyik legfontosabb albuma

Először vezetheti nő az Európai Központi Bankot

Először vezetheti nő az Európai Központi Bankot

Elindult Afrikába Zoltán, az egyetlen jeladós magyar fekete gólya

Elindult Afrikába Zoltán, az egyetlen jeladós magyar fekete gólya