Tragédia Veszprémben, leugrott egy férfi a Viaduktról
35 év körül lehetett.
Többen bejelentették, hogy valaki kapaszkodik a viadukt korlátjába, ám mire a rendőrök és a mentők kiértek, már késő volt.
A Fenékpusztától Zalaegerszegig tartó szakasz megépítésére kiírták a közbeszerzést.
A hatalmas szerkezet gyors lebontásához 61 kilogramm robbanóanyagot használtak a szakértők.
Egy 30 méteres szakaszon szakadt le a híd.
350 méteres völgyhídra írtak ki tendert, a híd az Aranyosvölgy fölött épül.
A menetrend szerint a hiányzó húsz kilométeres szakaszt 2020-ban kezdik építeni.
A viadukt először meghajlott, aztán omlott össze – közölte Roberto Ferrazza a katasztrófa okait vizsgáló olasz minisztériumi bizottság elnöke a vizsgálat első eredményeiről adott nyilatkozatában. A szerkezet leszakadásához vélhetően több tényező együttes hatása vezetett.
Eltávolították a viaduktról a keddi genovai hídomláskor a túlélők által otthagyott gépkocsikat, közöttük azt a zöld teherautót, amelynek éppen azelőtt sikerült megállnia, mielőtt a mélységbe zuhant volna.
A beomlott olasz híd üzemeltetőjét vádolták, valamint az Európai Unió költségvetési megszorításait említették a keddi genovai tragédia felelőseit kereső olasz politikusok. Pedig a kormányzó Öt Csillag Mozgalomnak is lehet felelőssége a tragédiában. A genovai főügyész szerint egyértelmű, hogy nem "véletlen baleset" történt.
A hatóságok egész éjjel túlélők után kutattak a romok alatt. Volt, akinek csak egy hajszálon múlt az élete.
A kisteherautó előtt alig pár méternyire szakadt le a genovai híd.
Különleges betonszerkezeteiről volt híres Riccardo Morandi olasz építész, akinek egyik legismertebb alkotása, a genovai Morandi-híd, másik nevén a Polcevera-viadukt, kedd délben szakadt le sok embert maga alá temetve.
Az A10-es autópálya viaduktjának törmelékei alatt autósok ragadhattak. Több tucatnyi halálos áldozata lehet a tragédiának.
A körgyűrűből jelenleg hiányzó mintegy harminc kilométer hosszú északi szakaszról már most sejthető, hogy nem lesz olcsó beruházás.
Két rekordot is megdöntöttek útépítők Olaszországban: három hónappal a tervezett márciusi átadás előtt, karácsonykor felavathatták a szicíliai Palermót Agrigentóval összekötő úton létesített viaduktot, de egy részét alig egy hét múlva máris le kellett zárni beomlás miatt.
A Nyitott Balaton kampány részeként belülről nézhették meg turisták pénteken a Kőröshegyi völgyhidat. Az M7-esen autópálya Zamárdi és Balatonszárszó közötti szakaszán található viaduktnak összesen tizenhat üreges pillére van, ezek közül a legmagasabb majdnem 80 méter, és a legalacsonyabb is 17,70 méteres. A hídvizsgálatok miatt két pillérbe liftet építettek be.
Súlyosan megsérült az a nő, aki autójával egy kerítésnek rohant az éjjel Biatorbágyon.
Sok tekintetben követendő lehet az olasz elgondolás a használaton kívüli völgyhidak, alagutak újrahasznosításáról. A megoldására kiírt nemzetközi tervpályázat jelentős érdeklődéssel és meghökkentő pályamunkákkal zárult. Hamarosan luxus lehet a híd alatt élni?