szerző:
hvg.hu

A felcsúti expolgármester egyik cége által alkotott konzorcium néhány betontömbbel elzárta az utat Százhalombatta ipari parkja és a vonatállomás között, így a dolgozóknak 700 méter helyett 4,5 kilométert kell sétálniuk a munkába.

Egy hete kezdték meg a Százhalombatta–Pusztaszabolcs vasúti vonalszakasz felújítását, fejlesztését. A munkák az elejétől kezdve nem voltak mentesek az igénytelenségektől, mint megírtuk, alig az építkezés megkezdése után pár órával máris elvágtak egy vasúti kábelt, ezzel fél napra megbénítva a környék közlekedését.

Most itt van a következő bonyodalom: amint az Index írja, a százhalombattaiakat most egészen egyszerűen elvágták a rengeteg helyi lakost is foglalkoztató ipari parktól, mivel

lezárták az azt a várossal és a vasútállomással összekötő vasúti átjárót.

Ez az átjáró kötötte össze a lakóövezetet az ipari parkkal, ahova több száz munkavállaló jár a településről dolgozni, de a kivitelezők nemes egyszerűséggel

3-3 betontömböt helyeztek a vasúti átjáró mindkét oldalára, ezzel az autós-, kerékpáros-, és motorosközlekedést teljesen ellehetetlenítették - gyalogosan, szabálytalanul persze át lehet azt mászni.

A beruházást menedzselő Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő azt ajánlja, közelítsék meg az ipari parkot a 6-os úton keresztül, ahol persze

nincsen járda, és száguldoznak a kamionok. Sokan vonattal érkeznek az állomástól 700 méterre eső munkahelyre, buszjárat oda nincs, kerülhetnek most ők is.

A helyiek tiltakozása nyomán végül széthúzták a betontömböket annyira, hogy kerékpárral vagy gyalog legalább át lehessen menni, igaz, a munkálatok miatt hatalmas sár van az átjáróban. Ráadásul kitettek egy táblát is, amely felhívja a figyelmet, hogy munkaterületen járunk, és csak megfelelő egyéni védőeszközök használatával lehet itt áthaladni, azaz a napi átlagos közlekedőnek elvileg sehogy.

A portál felidézi, a Százhalombatta–Pusztaszabolcs vasúti vonalszakasz felújítását az SZ-E Konzorcium végzi, amely a Mészáros és Mészáros Kft.-t (nem nagy titok, kinek a cégéről van szó), és a Vasútépítők Kft.-t foglalja magába. A megbízás értéke 48 milliárd forint, ami a lap szerint nagyjából 7 milliárd forinttal drágább az eredetileg becsültnél.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!