Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A felcsúti expolgármester egyik cége által alkotott konzorcium néhány betontömbbel elzárta az utat Százhalombatta ipari parkja és a vonatállomás között, így a dolgozóknak 700 méter helyett 4,5 kilométert kell sétálniuk a munkába.
Egy hete kezdték meg a Százhalombatta–Pusztaszabolcs vasúti vonalszakasz felújítását, fejlesztését. A munkák az elejétől kezdve nem voltak mentesek az igénytelenségektől, mint megírtuk, alig az építkezés megkezdése után pár órával máris elvágtak egy vasúti kábelt, ezzel fél napra megbénítva a környék közlekedését.
Most itt van a következő bonyodalom: amint az Index írja, a százhalombattaiakat most egészen egyszerűen elvágták a rengeteg helyi lakost is foglalkoztató ipari parktól, mivel
lezárták az azt a várossal és a vasútállomással összekötő vasúti átjárót.
Ez az átjáró kötötte össze a lakóövezetet az ipari parkkal, ahova több száz munkavállaló jár a településről dolgozni, de a kivitelezők nemes egyszerűséggel
3-3 betontömböt helyeztek a vasúti átjáró mindkét oldalára, ezzel az autós-, kerékpáros-, és motorosközlekedést teljesen ellehetetlenítették - gyalogosan, szabálytalanul persze át lehet azt mászni.
A beruházást menedzselő Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő azt ajánlja, közelítsék meg az ipari parkot a 6-os úton keresztül, ahol persze
nincsen járda, és száguldoznak a kamionok. Sokan vonattal érkeznek az állomástól 700 méterre eső munkahelyre, buszjárat oda nincs, kerülhetnek most ők is.
A helyiek tiltakozása nyomán végül széthúzták a betontömböket annyira, hogy kerékpárral vagy gyalog legalább át lehessen menni, igaz, a munkálatok miatt hatalmas sár van az átjáróban. Ráadásul kitettek egy táblát is, amely felhívja a figyelmet, hogy munkaterületen járunk, és csak megfelelő egyéni védőeszközök használatával lehet itt áthaladni, azaz a napi átlagos közlekedőnek elvileg sehogy.
A portál felidézi, a Százhalombatta–Pusztaszabolcs vasúti vonalszakasz felújítását az SZ-E Konzorcium végzi, amely a Mészáros és Mészáros Kft.-t (nem nagy titok, kinek a cégéről van szó), és a Vasútépítők Kft.-t foglalja magába. A megbízás értéke 48 milliárd forint, ami a lap szerint nagyjából 7 milliárd forinttal drágább az eredetileg becsültnél.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Időre kell a vécét sikálni, elképzelni nem tudtam, hogy van ilyen – mondta a HVG podcastjában Pukli István egykori gimnáziumigazgató, a magyar oktatás reformjáért harcoló Tanítanék mozgalom egyik arca, aki jelenleg Dániában takarítja mások otthonát.
Kigyulladt egy kioszk, a tűz átterjedt a kis boltokra, ahol egymás után robbantak fel a túlhevült gázpalackok.
Tusványoson Semjén beszélt Majkáról és arról is, mire számít, ha esetleg hatalomra kerülnek Magyar Péterék.
Az ízlés és kulturális érték másodlagos, szakmányban öntik újra betonból a várakat, rokoni beruházásoknak sokszor jár a kiemelt gazdasági jelentőség, műemlékvédelmi szempontok nélkül.