Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A felcsúti expolgármester egyik cége által alkotott konzorcium néhány betontömbbel elzárta az utat Százhalombatta ipari parkja és a vonatállomás között, így a dolgozóknak 700 méter helyett 4,5 kilométert kell sétálniuk a munkába.
Egy hete kezdték meg a Százhalombatta–Pusztaszabolcs vasúti vonalszakasz felújítását, fejlesztését. A munkák az elejétől kezdve nem voltak mentesek az igénytelenségektől, mint megírtuk, alig az építkezés megkezdése után pár órával máris elvágtak egy vasúti kábelt, ezzel fél napra megbénítva a környék közlekedését.
Most itt van a következő bonyodalom: amint az Index írja, a százhalombattaiakat most egészen egyszerűen elvágták a rengeteg helyi lakost is foglalkoztató ipari parktól, mivel
lezárták az azt a várossal és a vasútállomással összekötő vasúti átjárót.
Ez az átjáró kötötte össze a lakóövezetet az ipari parkkal, ahova több száz munkavállaló jár a településről dolgozni, de a kivitelezők nemes egyszerűséggel
3-3 betontömböt helyeztek a vasúti átjáró mindkét oldalára, ezzel az autós-, kerékpáros-, és motorosközlekedést teljesen ellehetetlenítették - gyalogosan, szabálytalanul persze át lehet azt mászni.
A beruházást menedzselő Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő azt ajánlja, közelítsék meg az ipari parkot a 6-os úton keresztül, ahol persze
nincsen járda, és száguldoznak a kamionok. Sokan vonattal érkeznek az állomástól 700 méterre eső munkahelyre, buszjárat oda nincs, kerülhetnek most ők is.
A helyiek tiltakozása nyomán végül széthúzták a betontömböket annyira, hogy kerékpárral vagy gyalog legalább át lehessen menni, igaz, a munkálatok miatt hatalmas sár van az átjáróban. Ráadásul kitettek egy táblát is, amely felhívja a figyelmet, hogy munkaterületen járunk, és csak megfelelő egyéni védőeszközök használatával lehet itt áthaladni, azaz a napi átlagos közlekedőnek elvileg sehogy.
A portál felidézi, a Százhalombatta–Pusztaszabolcs vasúti vonalszakasz felújítását az SZ-E Konzorcium végzi, amely a Mészáros és Mészáros Kft.-t (nem nagy titok, kinek a cégéről van szó), és a Vasútépítők Kft.-t foglalja magába. A megbízás értéke 48 milliárd forint, ami a lap szerint nagyjából 7 milliárd forinttal drágább az eredetileg becsültnél.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.