Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Fellendült a garázsok és gépkocsibeállók piaca a válság óta eltelt időszakban, az árak vidéken 1 millió, Budapesten 2 millió forintnál kezdődnek – közölte az Otthon Centrum.
Az új építésű lakásokhoz 2-2,5 millióért adják a garázsokat, vidéken a legolcsóbb új építésű társasházi mélygarázsokban is legkevesebb 1,5 milliót kell fizetni. A felső határ Budapesten 6-7 millió, vidéken 4-5 millió.
A garázspiac a válság éveihez képest jelentősen fellendült az elmúlt időszakban. A válság előtt az új építésű társasházakban a garázsok akár 60-70 százaléka is a beruházónál maradt, hiszen aki lakást vett, inkább kért félszobával többet, mint az autójának "otthont". Ez akkor olyannyira jellemző volt, hogy a tömegesen megmaradt garázsok hasznosítására külön "iparág" alakult. Mára azonban megfordult a trend és a nagyobb projekteknél a használatbavételi engedélyig a garázsok több mint 80 százalékát értékesítik, annak ellenére, hogy a legtöbb helyen továbbra is ingyenes az állandó lakóhellyel rendelkezőknek a parkolás.
A garázs befektetésnek sem utolsó a közlemény szerint: Budapesten havi 10-35 ezer forint között lehet kiadni a garázsokat, míg vidéken 10-20 ezer forint a bérleti díj, ez éves szinten 120 ezer - 420 ezer forint, ami 8-14,5 éves megtérülést jelent. Ugyanakkor a fenntartási költség - például közös költség - egy beállóra vetítve 3-5 ezer forint havonta. Magyarországon hozzávetőleg félmillió garázs van - derül ki az Otthon Centrum közleményéből.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítésa a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Ne egye meg a francia joghurtot.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.