Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Örök időkre szóló közbeszerzési eltiltást helyezett kilátásba az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára egy külföldi építőipari cégnek, miközben Karácsony Gergely főpolgármesternek is üzent a Lánchíd kapcsán.
A félautoriter rendszerek mércéjével mérve is erős kijelentéseket tett Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) stratégiai államtitkára az M0-s körgyűrű nemrég felújított, de sorozatos műszaki problémák által sújtott hídjánál. A politikus kerek perec kijelentette, hogy a kivitelező Strabag és alvállalkozója, az A-Híd „nyilvánvaló módon felelőtlenül járt el, hibázott” a saruk kiválasztásánál a felújítás során, és „vizsgálják annak a lehetőségeit is, hogy az ilyen hanyagul, felelőtlenül eljáró cégeket miként lehetne egyszer és mindenkorra kizárni a közbeszerzésekből”. Utóbbi a különösen meredek fenyegetés. Az államtitkár nem árulta el, pontosan mire alapozza, hogy a cégek felelőtlenül jártak el és hibáztak.
Az államtitkár persze egyértelművé tette, valójában merről fúj a szél, amikor reményét fejezte ki, hogy Karácsony Gergely főpolgármester és a budapesti vezetés nem a Strabagra vagy az A-Hídra fogja bízni a Lánchíd felújítását. Ez közvetlen visszavágás a főpolgármesternek, aki augusztus közepén sunnyogással vádolta a kormányt a fél város és agglomeráció közlekedését befolyásoló híd kapcsán, információkat követelt, és „a Lánchíd ügyében oly sokszor gyakorolt kormányzati magabiztosságot”.
A Lánchíd felújításának közbeszerzésén négy cég vesz részt, a Strabag és az A-Híd az egyértelműen nem kormányközeli szereplők. Az eljárásban a Főpolgármesteri Hivatal szerint február-március táján hirdethetnek győztest. A tenderen részt vesz még a szintén nem különösebben Fidesz-közeli SDD Konzorcium (Dömper Kft., Subterra–Raab Kft., Pannon-Doprastay Kft.). Továbbá az immár újra nagyon kormányközeli Közgép Zrt., amelynek első kézből származó tapasztalatai vannak arról, milyen eltiltva lenni a közbeszerzésektől. Igaz, az eltiltást a cég akkor kapta, amikor még Simicska Lajos volt a tulajdonosa – de már az után, hogy a párt volt pénztárnoka sokszor és hangosan azzal a bizonyos g betűs szóval minősítette Orbán Viktort.
A cikk teljes terjedelmében az eheti HVG hetilap Gazdaság rovatában, illetve online a hvg360-on olvasható.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
Rohadéknak és elmebetegnek nevezte a fideszes publicista a jogtudóst.
Az Orbán Digitális Polgári Köréhez csatlakozó rapper szerint még Majkát is neki köszönheti az ország.
Havonta 220 ezer forintot fizetett a család a kisfú elhelyezéséért a magánintézménynek.
Arról kérdeztük a tiltakozókat, hogy szerintük mit szimbolizál az uradalom.
Korábban a hét végéig szabott határidőt arra, hogy Moszkva tegyen lépéseket az ukrajnai háború befejezésére, különben új szankciókkal kell szembenéznie.
A hűvös idő javulást hozott, de már érkeznek az új lárvagenerációk.