Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Valójában kevesebben ikeáztak a boltzár előtti utolsó hétvégén, mint egy évvel korábban. Valamiért nagyon sokan akartak még kék szatyrot venni, és konyhabútorhoz való sarokpántot.

Koronavírus-járvány
Fellélegezhet kicsit a világ, a Covid-19 ugyan nem tűnt el, de nem keseríti meg a mindennapokat. Ám visszatér-e? És mi van a betegség utóhatásaival? Cikksorozatunkban megtalál mindent, ami a koronavírus-járványról tudnia kell.
Friss cikkek a témában

A koronavírus-járvány miatt a kormány március 8-tól elrendelte a nem létfontosságú dolgokat árusító üzletek bezáratását. Emiatt az utolsó hétvégén helyenként tumultuózus jelenetek alakultak ki – beleértve az Ikea bútorboltokat.

A hétvége során a legnépszerűbb termékek a konyhákhoz, illetve a tárolási megoldásokhoz kapcsolódó elemek voltak

– tudta meg a hvg.hu Münzner Tímeától, az Örs vezér terei egység áruházvezető-helyettesétől, aki szerint a Besta tárolókhoz, illetve a Metod konyhabútorokhoz köthető lábak és kiegészítők nagyon keresettek voltak.

Az öt legnépszerűbb termék a Frakta táska (vagyis az ikonikus kék bevásárlószatyor), az Utrusta konyhai sarokpánt, az Oftast étkészlet elemei, a Ryet led izzó, illetve az Alkalisk elemek voltak.

A hétvége volt a lezárás előtti utolsó lehetőség a vásárlók számára, hogy személyesen vásároljanak, ezt elég sokan kihasználták, azonban elmaradt a látogatók száma a tavalyi év azonos időszakához képest – mondta Münzner Tímea. Egyik-másik áruháznál mégis komoly sorokat lehetett látni. Ezt magyarázhatja egyrészt, hogy reggel többen próbáltak meg bejutni, illetve az is, hogy az Ikea korlátozta, egyszerre mennyi vásárlót engednek be – erre egyébként előre figyelmeztettek.

Az áruházvezető-helyettes szerint a vásárlók számával szemben az úgynevezett átlagos kosárérték ezzel szemben magasabb volt: „Úgy gondoljuk, hogy a vásárlók szerettek volna felkészülni arra, hogy most több időt töltenek otthonukban, esetleg előrébb hozták a tervezett bevásárlásaikat.”

Nem csak e egyetlen hétvége tekintetében, hanem általában véve változtak az Ikea-vásárlók szokásai. „Az otthon vált életünk egyik legfontosabb helyszínévé az elmúlt 12 hónap alatt, ehhez kapcsolódóan látunk változást abban, amit a vásárlóink keresnek” – állítja Münzner Tímea. Így növekedett az érdeklődés az otthoni munkavégzéshez és az otthoni oktatáshoz köthető termékek iránt, de a tárolási és ételtárolási megoldások is népszerűvé válnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!