Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Óránként tízezer forintnyira vagyunk Nyugattól.
Több mint 40 eurónyi a különbség az átlagos órabérköltségben aközött az uniós ország között, ahol ez a legmagasabb, illetve ahol a legalacsonyabb volt – derül ki az Eurostat legfrissebb, 2020-ra vonatkozó adataiból. Az óránkénti bérköltséget számolva azt írják, az euróövezetben 32,3 euró (a mai árfolyamon nagyjából 11 700 forintnyi) volt az átlag, a teljes unióban viszont már csak 28,5 euró (10 300 forint).
Az átlagot a keleti országok rontják, közöttük Magyarország. Az óránkénti bérköltség az alábbi három országban volt a legalacsonyabb:
A lista élén a következő volt a sorrend:
A fenti összegeket a tényleges órabérek és az azokra tevődő egyéb költségek, például adóterhek összeadásával számolták ki. Ami utóbbit illeti, az is az Eurostat adataiból derült ki, hogy a bérekre rakódó adóterhelés szempontjából szintén Magyarországé a harmadik legrosszabb eredmény az EU-ban. A munkaerő költségének 2020-ban 43,6 százalékát fizették az államnak a magyarországi munkáltatók.
Az uniós statisztikai hivatal adatai alapján így 2020-ban átlagosan óránként úgy 1560 forintért dolgoztak a magyar munkások.
A magyar kormány sarcolja az egyik legjobban a munkabéreket az EU-ban
A bérekre rakódó adóterhelés szempontjából nem áll előkelő helyen Magyarország.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.