Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A személygépjármű-forgalom visszaállt a járvány előtti szintre, és ahogy a járvány előtt, dugók vannak a fővárosban. A kerékpáros forgalom nőtt, azonban a tömegközlekedés kihasználtsága csak a 2019-es szint kétharmadán áll.
Szerdán, június 16-án igazán elkezdődik a Lánchíd felújítása, a hidat hajnalban lezárják a forgalom elől – mondta el Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke a fővárosi nagyfelújításokról tartott sajtótájékoztatón. A pesti rakpart felújítása már elkezdődött, a Lánchíddal együtt a három nagy lezárásból kettő már folyamatban lesz. A harmadik, a Blaha Lujza tér felújítása várhatóan július elején indul – ez azonban csak 10 hétnyi forgalomkorlátozással fog járni.
Fideszes politikusok, illetve a kormánymédia többször felháborodásuknak adtak hangot, amiért dugók vannak a fővárosban, és hogy több nagyberuházás is zajlik egyszerre. Utóbbi helyzetet Balogh Samu az alábbiakkal indokolta:
A városvezetés azt reméli, a beruházások által Budapest szebb, jobb, zöldebb város lesz. A városvezetés a közlekedők türelmét kéri és köszöni – Balogh Samu azt is kérte, hogy aki teheti, használja inkább a tömegközlekedést, vagy kerékpározzon. A felújítások miatt a forgalomkorlátozások elkerülhetetlenek, igyekszenek ezért minél gyorsabbá és kényelmesebbé tenni a tömegközlekedést.
A BKK ösztönző kampányokat fog indítani a tömegközlekedés népszerűsítésére – mondta el Borsi Dávid, a BKK szóvivője. A fürdőket üzemeltető BGYH-val való együttműködésben a BKK-bérletesek 20 százalék kedvezményt vehetnek igénybe a fürdőbelépőknél, később pedig autómegosztó szolgáltatókkal lesz közös program, aminek keretében a BKK-bérletesek felhasználható perceket kaphatnak.
Ami a dugókat illeti, Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a mérések szerint a személygépjármű-forgalom visszaállt a 2019-es szintre. Sőt, az agglomerációból bevezető utakon, például az M3-as bevezetőn már meg is haladja azt. A járvány előtt a fővárosban mindennaposak voltak a torlódások, lényegében ezek visszatérését látjuk. A gépjárműforgalom gyors visszaépülésében szerepe lehet az ingyenes parkolásnak és magának a járványnak, amelyek miatt többen választották az autózást.
Ezzel szemben a tömegközlekedés forgalma mind a mai napig nem állt vissza a 2019-es szintre, jelenleg annak 65 százaléka körül van. Vagyis miközben átlagosan 1,2 ember ül az autókban, a közösségi közlekedés járművein van szabad kapacitás.
A kerékpáros közlekedésben pedig jelentős bővülés történt, a kerékpárszámlálók tanúsága szerint a forgalom rekordokat dönt – bár továbbra is van még tere a forgalom növekedésének más, bringásabb városokhoz viszonyítva. Pillanatok alatt népszerű lett sz új Bubi (avagy a Bubi 2.0), mind a napi felhasználószám, mind az egy kerékpárra jutó utazások számát illetően. Utóbbi a régi Bubi esetében napi 0,6 volt az utolsó időkben, a Bubi 2.0 napi 5 fölötti átlagokat produkál.
A Lánchíd felújítási munkái jól haladnak, a pesti oldalon már áll a toronydaru, a budai daru alapozását a lezárással együtt kezdik el – számolt be Horváth László projektmegvalósítási igazgató. Elkészült a felújításhoz szükséges alsó állványzat, így a szakemberek meg tudták vizsgálni, mennyire korrodálódtak a híd alsó részei. Szerencsére a szerkezeti, tartóelemekben nem keletkezett jelentős korrózió, azonban az egyéb elemekben igen, akadnak például olyan kábeltálcák, amiket szinte teljesen elmart a rozsda. Horváth László szerint ez arra utal, hogy a felújítás valóban az utolsó előtti pillanatban kezdődött el, ha tovább húzódik, már a fő tartószerkezet is károsodott volna.
A Clark Ádám téri körforgalom sokat kritizált lebetonozásáról az igazgató azt mondta, hogy elkerülhetetlen volt, a kivitelezőnek ugyanis szüksége van a felvonulási területre a kibontott pályalemezdarabok elszállításához, az újak beépítéséhez. A munkák végeztével a virágágyást vissza fogják állítani.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama, a befektetők az elmúlt 15 céges jelentésből 13-ra negatívan reagáltak. A magyar gyökerű légitársaság életét a háborúk és az olajárak sem könnyítették meg, de a mélyrepülésben a menedzsment is szerepet játszott Bukta Gábor, a Concorde elemzője szerint.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
A kormányzati beruházási ügynökség ajánlgatott nekik két óriási területet a szomszédos Csomád külterületén.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A 15 év után leköszönő Máté Gábort váltja.