MI-ügynök a HR-osztályon: Mire figyeljünk?
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A kormány Lázár János javaslatára mondta fel a tervezésre elnyert uniós támogatási szerződést.
Felmondta a Nyugati pályaudvar továbbtervezésére vonatkozó uniós támogatási szerződést a kormány Lázár János építési és közlekedési miniszter javaslatára – vette észre a Telex a Magyar Közlönyben. Mint írták, a 21_HU-TG-BUD-TUNNEL-NYUGATI-M számon megkötött támogatási megállapodást kivették azoknak a projekteknek a listájáról, amelyekkel a kormány nekiindul az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) második pályázatának.
A beruházásra Magyarország korábban már elnyert 1,1 milliárd forintot, amelyet így inkább visszafizet, ahelyett, hogy folytassa a már megkezdett tervezést.
A lap emlékeztetett, hogy a projekttel tavaly október 24-én még egyetértett a kormány, a mostani hivatalos indoklás szerint azonban a szomszédban „zajló háború idején a rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése” miatt engedték el a projektet.
A Nyugati téri felüljáró elbontását még Tarlós István akkori főpolgármester jelentette be 2019-ben. A döntést azzal indokolta, hogy az építmény „városképi szempontból rendkívül csúnya”. Tavaly márciusban aztán Fürjes Balázs, akkor még Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár számolt be arról, hogy egy világhírű építésziroda tervezi majd a teljesen megújuló, háromszintessé váló Nyugati pályaudvart, amelyet alagút fog összekötni a Délivel, és amelynek környékén szintén alagutakba kerül a vasúti közlekedés.
A VI. kerület polgármestere, Soproni Tamás Facebook-oldalán reagált a döntésre. A momentumos politikus – aki maga is részt vett az előkészítésében – azt írta, hogy Budapest és Pest megye számára a legfontosabb projekt „a fejlesztések megbízott hentesének mészárszékén” végezte. Úgy fogalmazott: szomorú és mérges, mert „olyan emberek dönthetnek a fejlesztésekről, akik képtelenek hosszú távon gondolkodni, akiknek nem az ország infrastrukturális és gazdasági fejlődése, hanem a politika mindennapos uralása fontos. Amit ígérhetek, hogy ha nem is ilyen léptékben, de a Fővárosi Önkormányzattal közösen legalább a pályaudvar környékének rendezéséért – a Puczi Béla tér zöldítéséért, az aluljáró átalakításáért, a felszíni gyalogos közlekedés javításáért – mindent meg fogunk tenni” – tette hozzá.
Világhírű építésziroda tervezi a háromszintessé váló, teljesen megújuló Nyugati pályaudvart
Világhírű, korábban már tizenegy pályaudvart is megtervező építésziroda tervezi majd a teljesen megújuló, háromszintessé váló Nyugati pályaudvart, amelyet alagút köt majd össze a Déli pályaudvarral, és amelynek környékén szintén alagutakba kerül majd a vasúti közlekedés, így parkosodhat a Podmaniczky út mentén az ipari terület.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Bár Magyar Péter szerint a Tisza-kormány erősen támaszkodna a hazahozandó uniós támogatásokra, a pártvezető által emlegetett 8 ezermilliárd forint forrás megszerzése biztosan kivitelezhetetlen.
Denisz Smihalt egykori helyettese, Julija Szviridenko válthatja a poszton.
Nina Kutinát négy- és hatéves gyerekeivel együtt egy járőrözés során találták meg.