Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kormány Lázár János javaslatára mondta fel a tervezésre elnyert uniós támogatási szerződést.
Felmondta a Nyugati pályaudvar továbbtervezésére vonatkozó uniós támogatási szerződést a kormány Lázár János építési és közlekedési miniszter javaslatára – vette észre a Telex a Magyar Közlönyben. Mint írták, a 21_HU-TG-BUD-TUNNEL-NYUGATI-M számon megkötött támogatási megállapodást kivették azoknak a projekteknek a listájáról, amelyekkel a kormány nekiindul az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) második pályázatának.
A beruházásra Magyarország korábban már elnyert 1,1 milliárd forintot, amelyet így inkább visszafizet, ahelyett, hogy folytassa a már megkezdett tervezést.
A lap emlékeztetett, hogy a projekttel tavaly október 24-én még egyetértett a kormány, a mostani hivatalos indoklás szerint azonban a szomszédban „zajló háború idején a rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése” miatt engedték el a projektet.
A Nyugati téri felüljáró elbontását még Tarlós István akkori főpolgármester jelentette be 2019-ben. A döntést azzal indokolta, hogy az építmény „városképi szempontból rendkívül csúnya”. Tavaly márciusban aztán Fürjes Balázs, akkor még Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár számolt be arról, hogy egy világhírű építésziroda tervezi majd a teljesen megújuló, háromszintessé váló Nyugati pályaudvart, amelyet alagút fog összekötni a Délivel, és amelynek környékén szintén alagutakba kerül a vasúti közlekedés.
A VI. kerület polgármestere, Soproni Tamás Facebook-oldalán reagált a döntésre. A momentumos politikus – aki maga is részt vett az előkészítésében – azt írta, hogy Budapest és Pest megye számára a legfontosabb projekt „a fejlesztések megbízott hentesének mészárszékén” végezte. Úgy fogalmazott: szomorú és mérges, mert „olyan emberek dönthetnek a fejlesztésekről, akik képtelenek hosszú távon gondolkodni, akiknek nem az ország infrastrukturális és gazdasági fejlődése, hanem a politika mindennapos uralása fontos. Amit ígérhetek, hogy ha nem is ilyen léptékben, de a Fővárosi Önkormányzattal közösen legalább a pályaudvar környékének rendezéséért – a Puczi Béla tér zöldítéséért, az aluljáró átalakításáért, a felszíni gyalogos közlekedés javításáért – mindent meg fogunk tenni” – tette hozzá.
Világhírű építésziroda tervezi a háromszintessé váló, teljesen megújuló Nyugati pályaudvart
Világhírű, korábban már tizenegy pályaudvart is megtervező építésziroda tervezi majd a teljesen megújuló, háromszintessé váló Nyugati pályaudvart, amelyet alagút köt majd össze a Déli pályaudvarral, és amelynek környékén szintén alagutakba kerül majd a vasúti közlekedés, így parkosodhat a Podmaniczky út mentén az ipari terület.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Ingatlanos cégeket kérdeztünk, a saját ügyfeleik között mit látnak, milyen kompromisszumokat kötnek azok, akiknek muszáj lakást venniük vagy bérelniük, de alig van miből?
A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég ígért.
Bár nem minősül hivatalos vizsgálatnak a bankkal kapcsolatos hatósági érdeklődés, a folyamat akár komoly következményekkel is járhat.