szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kormány Lázár János javaslatára mondta fel a tervezésre elnyert uniós támogatási szerződést.

Felmondta a Nyugati pályaudvar továbbtervezésére vonatkozó uniós támogatási szerződést a kormány Lázár János építési és közlekedési miniszter javaslatára – vette észre a Telex a Magyar Közlönyben. Mint írták, a 21_HU-TG-BUD-TUNNEL-NYUGATI-M számon megkötött támogatási megállapodást kivették azoknak a projekteknek a listájáról, amelyekkel a kormány nekiindul az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) második pályázatának.

A beruházásra Magyarország korábban már elnyert 1,1 milliárd forintot, amelyet így inkább visszafizet, ahelyett, hogy folytassa a már megkezdett tervezést.

A lap emlékeztetett, hogy a projekttel tavaly október 24-én még egyetértett a kormány, a mostani hivatalos indoklás szerint azonban a szomszédban „zajló háború idején a rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése” miatt engedték el a projektet.

A Nyugati téri felüljáró elbontását még Tarlós István akkori főpolgármester jelentette be 2019-ben. A döntést azzal indokolta, hogy az építmény „városképi szempontból rendkívül csúnya”. Tavaly márciusban aztán Fürjes Balázs, akkor még Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár számolt be arról, hogy egy világhírű építésziroda tervezi majd a teljesen megújuló, háromszintessé váló Nyugati pályaudvart, amelyet alagút fog összekötni a Délivel, és amelynek környékén szintén alagutakba kerül a vasúti közlekedés.

A VI. kerület polgármestere, Soproni Tamás Facebook-oldalán reagált a döntésre. A momentumos politikus – aki maga is részt vett az előkészítésében – azt írta, hogy Budapest és Pest megye számára a legfontosabb projekt „a fejlesztések megbízott hentesének mészárszékén” végezte. Úgy fogalmazott: szomorú és mérges, mert „olyan emberek dönthetnek a fejlesztésekről, akik képtelenek hosszú távon gondolkodni, akiknek nem az ország infrastrukturális és gazdasági fejlődése, hanem a politika mindennapos uralása fontos. Amit ígérhetek, hogy ha nem is ilyen léptékben, de a Fővárosi Önkormányzattal közösen legalább a pályaudvar környékének rendezéséért – a Puczi Béla tér zöldítéséért, az aluljáró átalakításáért, a felszíni gyalogos közlekedés javításáért – mindent meg fogunk tenni” – tette hozzá.

Világhírű építésziroda tervezi a háromszintessé váló, teljesen megújuló Nyugati pályaudvart

Világhírű, korábban már tizenegy pályaudvart is megtervező építésziroda tervezi majd a teljesen megújuló, háromszintessé váló Nyugati pályaudvart, amelyet alagút köt majd össze a Déli pályaudvarral, és amelynek környékén szintén alagutakba kerül majd a vasúti közlekedés, így parkosodhat a Podmaniczky út mentén az ipari terület.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Kovács István Ingatlan

Elátkozott budapesti projektek, amelyeket unokáink talán már látni fognak

Ha már nem lehetett kormányzati negyed a Nyugati pályaudvar környékéből, a legújabb tervek szerint park még lehet. Vasúti alagút a Duna alatt, Metró-HÉV összekötés az Örsön, száz éve lezárásra szánt Déli pályaudvar és a szuperkórház. Összeszedtük azokat a terveket, amiből hosszú évek óta nem lett semmi, de még reménykedünk a megvalósításukban.