Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Indoklásuk szerint ezzel közelebb hozzák az ügyintézést az emberekhez.
Szerethetővé és mindenki számára elérhetővé tenné a bankolást az Erste Bank, ezért új marketingstratégiája részeként megújulnak bankfiókjai. Új, monokróm logó kerül rájuk, amelynek a pénzintézet szerint modernebb, színesebb és életszerűbb a képi világa. Ez a gyakorlatban nagyjából annyit jelent, hogy a betűk széleit lekerekítették:
Az arculat modernizálása során a bank telefonos applikációjának dizájnját követték, nyolc új színnel operálnak minden csatornán és országban.
Változik a pénzintézet magyarországi neve is: Erste Bank Hungary helyett egyszerűen csak Erste lesz hivatalosan is, igazodva a hétköznapi szóhasználathoz. Az új bankfiókok – így a készülő budapesti Corvin Palace fiók a Blaha Lujza téren – már az új arculattal nyithat ki, a többi, valamint a honlap és digitális felületek fokozatosan újulnak meg.
A pénzintézet szerint a bonyolult procedúrák, jogi nyelvezet és a pénzügyek körüli tabuk miatt a pénz kezelése sokaknak okoz fejfájást, ezért a legtöbben nem akarnak vagy mernek segítséget kérni. Emiatt az újítások nemcsak a megjelenésre, hanem az ügyfelekkel folytatott kommunikációra és a szolgáltatásokra is kiterjednek majd, ennek egyik lépéseként a szövegeket a hétköznapi nyelvhez igazítja a bank. Céljuk, hogy az ügyintézés olyan legyen, mintha csak az ügyfelek saját családtagjaikkal beszélnének a pénzügyeikről.
Közleményükben kiemelték: fontosnak tartják, hogy a bankolás mindenki életébe könnyen és kényelmesen beilleszthető legyen – akár kutyasétáltatás közben, néhány bankfiókjukba ugyanis már a házikedvenccel együtt is be lehet térni.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.