Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Elindul Ausztriában az évek óta tervezett új vasúti fővonal kiépítése, amely új kapcsolatot teremt majd a schwechati repülőtérrel.
Miután korábban Lázár János építési és közlekedési minisztert bírálta a Nyugati pályaudvar felújításának lefújása és a főváros-vidék ellentét szítása miatt, Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár ismét kritikát fogalmazott meg a hazai vasúti hálózat fejlesztésével kapcsolatban.
„Szomorú látni, hogy a mai hírek Magyarországon ismét kiemelt fontosságú, évtizedek óta tervben lévő és az EU által már támogatott vasúti előkészítések leállításáról és a beruházások visszavonásáról szólnak, például a miskolci fővonal romokban lévő (aki nem hiszi, tegyen egy sétát Rákos állomáson) budapesti bevezető szakasza kapcsán” – írta közösségi oldalán, hozzátéve, hogy „ehhez még csak hasonló sem történik sehol másutt Európában, Bulgáriától Portugáliáig felgyorsítják és nem leállítják a vasúti beruházásokat a klímaváltozás és az energiaválság fényében”.
Arról, hogy milyen beruházásokat húzna le a kormány a nemzetgazdaságilag kiemelt beruházások listájáról, a hvg.hu írt először itt:
A kormány kihúzná a nemzetgazdaságilag kiemelt beruházások közül a Galvani hidat és több tervezett budapesti beruházást
Kell a pénz rezsicsökkentésre és honvédelemre, a hídépítés, a majdani Dél-budai Centrumkórház megközelíthetősége és a körvasútfejlesztés várhat.
Vitézy a bejegyzésében szembeállította a magyar helyzettel az osztrák példát: az Österreichische Bundesbahnen, az osztrák államvasút szombaton azt jelentette be, hogy uniós források segítségével megindulnak a munkálatok a Bruck an der Leitha (Lajtabruck) és a bécsi Schwechat nemzetközi repülőtér közötti új vasúti fővonal kiépítésére. Ez azt jelenti, hogy a teljesen zöldmezősen kiépülő,
új pályán (képen pirossal) az összes Budapest, Győr és Pozsony felől érkező, Bécsbe tartó vonat az osztrák főváros előtt eléri a bécsi nemzetközi repülőtér alatti föld alatti vasútállomást is
– hívta fel a figyelmet.
Hozzátette azt is, hogy az építkezés befejeztével a bécsi repülőtér Nyugat-Magyarország felől közelebb kerül, mint a budapesti – és Budapestről is óránként átszállás nélkül elérhető lesz vonattal, Kelenföldről pedig 2 óra alatt.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Miért vett meg egy nagy múltú, de veszteséges üzletláncot? Mit kellene csinálni ahhoz, hogy ne legyen méregdrága egy croissant? Mi a legnagyobb baj azzal, hogy a Balatonon még mindig ugyanúgy sütik a lángost? És miért nem érdemes mindenkinek akciózni a tejfölt? Andrejszki Richárddal, a Chef Market tulajdonosával beszélgettünk annak kapcsán, hogy cége a Culinaris új tulajdonosa lett.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Izrael vezetősége kemény válaszcsapásra szólította fel a hadsereget Teherán ellen.
Oroszország sorra veszti el szövetségeseit.
2029-től csak nonprofit cég végezheti a visszaváltási díjas rendszerek üzemeltetését. De van egy kiskapu.
Új, magánfenntartású működési modellre tér át az egyetem.
A háztartások hitelállományának összege 2,2 százalékkal nőtt.
Ismét nyomon lehet követni, hogy mennyit késnek a vonatok.
Egyesével hívták be a munkásokat hétfőn, tömött sorokban várták a sorsukat vasmű bejárata előtt.