Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A korábbi közlekedési államtitkár finoman oda szólt Lázár Jánosnak is, aki szerint Budapesttel szemben épp most jött el a vidékfejlesztés ideje.
A MÁV Start képtelenné vált arra, hogy ellássa azt a közszolgáltatást, amelyet a magyar állam megrendelt tőle – így kommentálta Vitézy Dávid a Facebookon azt, hogy tíz, alacsony kihasználtságú vasúti mellékvonalat zár be augusztustól a kormány.
Ezt a megállapítását a korábbi közlekedési államtitkár arra alapozta, hogy a MÁV közleménye szerint a mellékvonalak bezárását nem az utasbiztonság, hanem a jármű- és személyzethiány indokolja.
Vitézy a posztjában egy cseh és egy francia példát is felhozva amellett érvel, hogy az államnak meg kellene versenyeztetnie magánvállalatok ajánlataival a MÁV-ot, és fokozatosan vissza kellene szorítania az állami vasútvállalat monopóliumát.
Mint írja:
A közlekedésügyi szakértő szerint a bezárásra ítélt 10 magyar mellékvonal többségét meg lehetne menteni. Vitézy ráadásul finoman oda is szólt Lázár János épitési- és közlekedési miniszternek, aki előszeretettel hangoztatja: az a célja, hogy Magyarországon „ne minden út Budapestre vezessen, ne Budapest központú legyen a fejlesztés”.
Nem gondoltam volna, hogy a Budapest-környéki vasúti fejlesztések leállítása/felfüggesztése idején gyakran elhangzó szlogen, miszerint “most a vidék jön”, végül a korábbi szocialista kormányok állandó megszorítási kapkodása keretében bevezetett és 2010-ben a mai kormány megválasztásakor nagyrészt visszacsinált vasútvonal-bezárások formájában ölt majd testet
– olvasható Vitézy Dávid Facebook-bejegyzésében.
Ahogy arról ebben a cikkünkben részletesen írtunk: a most leálló tíz vasúti mellékvonalból hármat éppen Orbán Viktor korábbi kormányai nyitottak újra:
A most leálló tíz vasúti mellékvonalból hármat éppen Orbánék nyitottak újra
Alacsony kihasználtságú vasúti mellékvonalakat zár be augusztustól a kormány - az az Orbán-kabinet, amelyik ugyanezért „vasútrombolást" kiáltva hibáztatta ellenzékből a baloldali kormányokat, majd kampányígéretté tette a vonalak visszanyitását. Kormányra kerülve többel így is tett - most éppen ezek közül maga zár be újra hármat.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélyemény-kutató.
A magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.