Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A korábbi közlekedési államtitkár finoman oda szólt Lázár Jánosnak is, aki szerint Budapesttel szemben épp most jött el a vidékfejlesztés ideje.
A MÁV Start képtelenné vált arra, hogy ellássa azt a közszolgáltatást, amelyet a magyar állam megrendelt tőle – így kommentálta Vitézy Dávid a Facebookon azt, hogy tíz, alacsony kihasználtságú vasúti mellékvonalat zár be augusztustól a kormány.
Ezt a megállapítását a korábbi közlekedési államtitkár arra alapozta, hogy a MÁV közleménye szerint a mellékvonalak bezárását nem az utasbiztonság, hanem a jármű- és személyzethiány indokolja.
Vitézy a posztjában egy cseh és egy francia példát is felhozva amellett érvel, hogy az államnak meg kellene versenyeztetnie magánvállalatok ajánlataival a MÁV-ot, és fokozatosan vissza kellene szorítania az állami vasútvállalat monopóliumát.
Mint írja:
A közlekedésügyi szakértő szerint a bezárásra ítélt 10 magyar mellékvonal többségét meg lehetne menteni. Vitézy ráadásul finoman oda is szólt Lázár János épitési- és közlekedési miniszternek, aki előszeretettel hangoztatja: az a célja, hogy Magyarországon „ne minden út Budapestre vezessen, ne Budapest központú legyen a fejlesztés”.
Nem gondoltam volna, hogy a Budapest-környéki vasúti fejlesztések leállítása/felfüggesztése idején gyakran elhangzó szlogen, miszerint “most a vidék jön”, végül a korábbi szocialista kormányok állandó megszorítási kapkodása keretében bevezetett és 2010-ben a mai kormány megválasztásakor nagyrészt visszacsinált vasútvonal-bezárások formájában ölt majd testet
– olvasható Vitézy Dávid Facebook-bejegyzésében.
Ahogy arról ebben a cikkünkben részletesen írtunk: a most leálló tíz vasúti mellékvonalból hármat éppen Orbán Viktor korábbi kormányai nyitottak újra:
A most leálló tíz vasúti mellékvonalból hármat éppen Orbánék nyitottak újra
Alacsony kihasználtságú vasúti mellékvonalakat zár be augusztustól a kormány - az az Orbán-kabinet, amelyik ugyanezért „vasútrombolást" kiáltva hibáztatta ellenzékből a baloldali kormányokat, majd kampányígéretté tette a vonalak visszanyitását. Kormányra kerülve többel így is tett - most éppen ezek közül maga zár be újra hármat.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.