Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Szerintük a buszokra váltás nem függ össze a hodászi balesettel, amiben több utas is megégett, hanem a jármű- és személyzethiány az oka.
Megerősítette a MÁV, hogy augusztus elsejétől – további intézkedésig – tíz regionális vasútvonalon vonathelyettesítő autóbuszokkal szervezik meg a közlekedést.
Ezek a következők: 89 sz. (Miskolc-Tiszai―) Nyékládháza―Tiszaújváros, 114 sz. (Fehérgyarmat―) Kocsord alsó―Csenger, 121 sz. Újszeged―Mezőhegyes, 125 sz. Mezőhegyes―Battonya, 38 sz. Somogyszob―Nagyatád, 47 sz. (Dombóvár―) Godisa―Komló, 78 sz. Balassagyarmat―Ipolytarnóc, 98 sz. Abaújszántó―Hidasnémeti, 103 sz. Karcag―Tiszafüred, 146 sz. Lakitelek―Kunszentmárton (―Szentes).
Azt ígérik, hogy ezeken a vonalakon korszerű, légkondicionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé. A közleményben arra is kitérnek, hogy bár az érintett mellékvonalakon korábban Bz-motorvonatok közlekedtek.
Arról is írnak, hogy ez az intézkedés nincs összefüggésben a hodászi Bz-balesettel, mert a váltás tervezése már korábban elindult. A Bz-flotta valóban elöregedett, ami gyakran vezet a járművek meghibásodáshoz, ugyanakkor – a hodászi balesetet okozó – kiegyenlítő tartály meghibásodása nem magyarázható a járművek életkorával.
Égési sérüléseket szenvedett több utas egy lerobbant vonaton, Lázár János vizsgálatot rendelt el
A sérülteket a kiérkező mentők látták el.
A MÁV szerint tehát a változtatást nem az utasbiztonsággal kapcsolatos kérdések indokolják, hanem a jármű- és személyzethiány.
A Közlekedő Tömeg szervezet ugyanakkor korábban arra hívta a figyelmet, hogy az említett mellékvonalak bezárásával kevesebb mint tíz jármű szabadul fel az országban, és szerintük a MÁV dízelüzemű vonalait sújtó krízis a fővonalakhoz képest jóval kevesebb pénzből is megoldható lenne, például a pályák karbantartásával, a járműállomány rendbe hozásával és használt járművek beszerzésével.
A MÁV mostani közleménye szerint a helyettesítő buszok bevonása rövid távon enyhítheti a járműhiányt, de hosszú távon az általuk kidolgozott stratégia megvalósítása kell ahhoz, hogy "Magyarország közösségi közlekedése biztosan és versenyképes minőségben kiszolgálható legyen".
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.