Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A Wizz Air járatokat kénytelen törölni az őszi időszakban, és az utasok számára átfoglalási lehetőséget, jóváírást vagy a jegy vételárának teljes visszatérítését is felajánlja. A hvg360-on megjelent cikkünkben már májusban megírtuk, hogy gond lehet a Wizz Air új generációs hajtóműveivel.
A Wizz Air tájékoztatása szerint néhány járatát ideiglenesen törli az őszi időszakban.
A légitársaság közleményében azt is elárulta, hogy repülőgépeinek hajtóműveit gyártó Pratt & Whitney ellenőrzi a Wizz Air gépek nagy részében üzemelő GTF hajtóműveket, emiatt kénytelen változásokat eszközölni a menetrendjében, és egyes járatait törölni a szeptember–októberi időszakban.
Az érintett járatok utasai számára a légitársaság átfoglalási lehetőséget ajánl fel alternatív járatokra, illetve választhatják a jegyár 120 százalékos jóváírását Wizz-számlán, vagy a jegy vételárának teljes visszatérítését az eredeti fizetési móddal
– áll a cég közleményében.
Amennyiben az utasok online közvetítő cégen vagy utazási irodán keresztül foglalták a jegyüket, a légitársaság azt tanácsolja, hogy a módosítások elvégzése érdekében vegyék fel a kapcsolatot az irodával vagy a weboldallal.
A repülőgép hajtóműveket érintő világszintű problémáról már májusban írtunk a hvg360-on: már ebben az szerepelt, hogy komoly problémával néz szembe a megnövekedett igényeket egyébként is nehezen kielégíteni képes légiközlekedési ipar, és a nyáron töb bezer járatot töröltek főként európai légitársaságok. Az ok: az ágazat egyik óriása, az amerikai Pratt & Whitney által gyártott új generációs hajtóművek bár kevesebbet fogyasztanak, de a régebbi típusoknál sokkal gyakrabban szorulnak karbantartásra, ezért gépek százai állnak javításra várva, alkatrészellátási problémák miatt akár egy évig is. A probléma odáig fajult, hogy a Go First indiai fapados légitársaság május elején csődöt jelentett a hajtóműproblémák miatt, és most ez a hajtóműválság sújthatja a Wizz Airt is.
A hvg360 korábbi megkeresésére a Wizz Air elmondta, hogy valamennyi A320neo és A321neo gépét GTF (PW1100G) hajtóművel szerelték fel. Ezt azt jelenti, hogy a nagyjából 170 gépből álló flottája fele ilyen hajtóművel közlekedik. A kérdésre, hogy a jelzett hajtóműtípus igényel-e az átlagnál több karbantartást, emiatt pedig járattörlést, a magyar fapados légitársaság akkor csupán annyit közölt, hogy „az egész iparágat sújtja az ellátási lánc problémája, amely során hosszabb időbe telik az egyes alkatrészeket leszállítani, amikor szervizelésre kerül a sor. Ez a nehézség érinti leginkább a Wizz Airt is.” A cikkben részletezett adatokból azonban kiderül, hogy e hajtómű sokkal gyakoribb karbantartást igényel, ezért feltételezhető, hogy az alkatrészek hosszabb ideig tarató leszállítása a Wizz Air számára is jelentős problémát jelent.
A cikkben idézett szakértő szerint a P&W hajtóműveivel kapcsolatos problémák leghamarabb 2025-re oldódhatnak meg, de addig még sok nehézséget okozhatnak.
Veszélyben a nyaralás? 3000 járatot törölnek hajtóműproblémák miatt, a Wizz Air is érintett lehet
A járvány utáni megnövekedett igényeket egyébként is nehezen kielégíteni képes légiközlekedési-ipar most újabb problémával szembesül: az egyik legnagyobb gyártó új generációs hajtóművei olyan gyakran szorulnak karbantartásra, hogy gépek százai kényszerülnek földön maradni. A helyzet súlyosságát jelzi, hogy már van légitársaság, amely emiatt jelentett csődöt. A hajtóműválság a Wizz Airt is sújtja.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Évtizedek után kapta vissza árterét a Duna Románia egyik félreeső sarkában. A 400 hektárnyi nádas ugyanakkor önmagában elenyésző ahhoz a hatalmas területhez képest, amit a fejlődés nevében elraboltunk a folyamtól, mégis kijelöli az utat, amerre menni kellene. Kajakozzon velünk a vízitökös csatornán, mutatjuk az eredményt!
Hogyan is működött a modem, és mi volt az akusztikus csatoló?
Földes András riportja Munkácsról.
A Tisza Párt elnöke szerint lehet, hogy a tűzijátékban Szijjártó Pétert akarták kifigurázni.
A mentősöknek további 24 sérültet kellett ellátniuk.
Egy német elemzés szerint Kijev számára veszedelmes lenne egy közös csúcstalálkozó Trumppal és Putyinnal, főleg, ha Budapesten tárgyalnának.
Egyikük tartózkodási engedélyét azután vonták vissza, hogy várandós lett.