szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az online kiskereskedelem 631 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el az első félévben.

Az online kiskereskedelem idei első hat hónapjában az infláció alatt bővült a forgalom, eközben töretlenül emelkedett a rendelési frekvencia, stagnált a belföldi piac, és élénkült az importforgalom – derül ki a GKID és a Mastercard közleményéből.

A GKID és a Mastercard mérései alapján az online kiskereskedelem 631 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el az első félévben, ami 8,8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Míg az első negyedévben 7,7%-kal, addig a második negyedévben már 9,8%-kal nőtt a tavalyi évhez képest a webes értékesítés forgalma.

Mint írják, bár a növekedés önmagában biztató, az inflációt is figyelembe véve ez a bővülés reálértéken valójában már visszaesést jelent a szektornak. Emellett a növekedéshez a kereskedői mix változása is hozzájárul:

A 2022-es 9,6%-os arányról 2023 első félévére 8,7%-ra csökkent az online súlya a teljes kiskereskedelmen belül – amely szinten utoljára 2020-ban, a pandémia kezdeti időszakában volt az online piac.

A felmérésből kiderül: a magyar e-kereskedelmi piacon működő webáruházak ötöde már tapasztalt valamilyen kibertámadást, 4% ráadásul már 5-nél több alkalommal volt kénytelen elszenvedni ilyet. Csupán 10-ből 4 kereskedő (42%) biztos abban, hogy nem történt még ilyen incidens, és még ugyanennyi e-kereskedő jelezte, hogy ha történt is vélhetően nem vették észre.

A támadások legnagyobb része terheléses (45%) vagy adathasználattal összefüggő (38%), ez utóbbi kifejezetten jellemző a magasabb forgalmú webáruházak között (87%). A kereskedők közel negyede tapasztalt már visszaélést a közösségi média felületei kapcsán (24%) és 6% a weboldal klónozásával is szembesült már.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!