Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
2024-ben januártól júniusig mindössze 4,37 milliárd köbméter földgáz fogyott Magyarországon, szemben a 2022 első hat hónapjában mért 5,7 milliárd köbméterrel, ami több mint 23 százalékos csökkenést jelent.
Míg 2022 első hat hónapjához képest 23,3 százalékos volt a visszaesés a földgázfogyasztásban az idei első félévben, addig 2023 azonos időszakához mérten 6,5 százalékkal csökkent a felhasználás – derül ki a KSH MVM Csoport adatszolgáltatásán alapuló összegzéséből.
A csökkenés nagyobbik hányada tehát 2023-ra esett, 2023 első felében több mint 1 milliárd köbméter gázt takarítottak meg a lakossági felhasználók és a gazdasági szereplők, nagyjából fele-fele arányban. Az idei első félévre kimutatott további mintegy 300 millió köbméteres csökkenésnek viszont már kétharmada származott a háztartásoktól.
Az orosz–ukrán háború nyomán 2022-ben jelentkező energiaválság miatt tudatosabbá váló felhasználás következtében az idei első féléves adatok a 2021-ben mért 4,6 milliárd köbméteres gázfogyasztástól is elmaradnak. Minden bizonnyal spórolásra ösztönzött az is, hogy a magyar kormány elengedte az általános rezsicsökkentést, és bizonyos fogyasztás felett drasztikusan emelkedtek az árak.
Az Energiaügyi Minisztérium szerint Magyarország egymást követő két időszakban teljesítette felül az uniós elvárást a gázfogyasztás visszafogásában. Az előző öt év átlagához képest a tagállamoknak 15 százalékkal kellett kevesebb földgázt használniuk, ehhez képest Magyarországon 20 százalékkal csökkent a fogyasztás.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
Egészen zseniális ötlete támadt három olasz diáknak: kis energiatermelő üzem válhat minden forgalmas útszakaszból.
Érdemes árnyékba húzódni.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.