szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A közlekedési miniszter háromnapos késéssel, egy Facebook-posztban fejtette ki a véleményét az állami vasúttársaságot térdre kényszerítő hétvégi leállások okairól.

„Működik a Keleti pályaudvar” című Facebook-posztjában Lázár kedden bejelentette, hogy teljesen helyreállt a vasúti közlekedés a keleti országrész irányába, illetve Pécs és Bécs felé. „A teljes országra kiterjedő rendkívüli váltóvizsgálatok a nyugati irányba vezető pályaszakaszokon még tartanak, így azokon ma délre várható a menetrendszerű közlekedés visszaállása” – tette hozzá.

Lázár János

Működik a Keleti Pályaudvar A MÁV-os kollégák legfrissebb tájékoztatása szerint a keleti országrész irányába, illetve Pécs és Bécs felé teljesen helyreállt a vasúti közlekedés. A teljes országra…

A poszt hátralévő részében megköszöni a „vasutas kollégáknak” a helyzet megoldását és a zavarok elhárítását, valamint az utasoknak a türelmet.

Azoknak a „médiatermékeknek” is köszönetet mond, amelyek „gyors és korrekt tájékoztatást adtak,

ellentétben azokkal az orgánumokkal, akik néhány politikussal együtt a pánikkeltést és uszítást választották.

Hozzáteszi: „Ez biztos nem segített sem az utasokon, sem a kialakult helyzeten, sem pedig a MÁV munkatársain”.

“Ez benne van, baleset történt” – van MÁV-utas, akit a kétórás késés sem zökkent ki

Úgy tűnik, az utasok megszokták a vasúti közlekedéssel járó fennakadásokat, legalábbis ez derült ki hétfő délelőtt Rákoson. A külvárosi állomás fontos csomóponttá vált, miután a baleset miatt lezárt Keleti pályaudvarra igyekvők itt szállhatnak át a pótlóbuszokra. A beszámolók szerint reggel volt egy kis káosz, de délelőtt már olajozottan ment az átszállás.

Majd először Vitézyt nem nevesítve, de rákanyarodik a lényegre: a volt közlekedési államtitkár, az idei önkormányzati választás LMP-s főpolgármester-jelöltje „egész életében a Fidesz politikai támogatásával érhetett volna el sikereket”, ehelyett „árulásszámba menő csúsztatásokkal uszít a MÁV ellen” – fogalmaz Lázár. Szerinte Vitézy közlekedési szakértőként „folyamatosan elárulja volt kollégáit, a vasutasokat, azokat, akik valóban mozgásban tarják az országot”.

Lázár a mondatait azzal indokolja, hogy azok a fejlesztések, amelyekre Vitézy a hétvégi megszólalásában hivatkozott, és „amelyeket a szankciós infláció miatt át kellett ütemeznünk”, eddig a hétvégéig semmiképpen sem valósultak volna meg, akkor sem, ha Vitézy „másik álma, a közlekedési minisztersége megvalósul”.

Vitézy Dávid: A szemünk előtt omlik össze a magyar vasúti közlekedés

A közlekedési szakértő szerint a budapesti olimpiának is előfeltétele a vasúti közlekedési hálózat felújítása, amelyre stratégia és forrás is lett volna, ha Lázár János nem állítja le a beruházásokat.

A közlekedési miniszter úgy véli, a MÁV pályái és szerelvényei „nem Vitézy hiánya vagy az én miniszterségem miatt olyanok, amilyenek, hanem az elmúlt 30 év mulasztásai miatt”. Szerinte ráadásul ebből is az elmúlt 15 évben történt a legtöbb fejlesztés. „Sok, de nem elég. Több kell, sokkal több” – von mérleget Lázár, aki állítja, ezért hirdette meg az 5 pontos közlekedési akciótervét is.

„Nagy szavak és látványtervek helyett előbb sok kis tett kell. A hergelés és hőbörgés ezen nem segít! Sőt! Csak árt” – zárja gondolatait Lázár János.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!