Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A kormány szerint ők megszüntették a reptéri káoszt, de azért egy újabb, rendkívüli vizsgálat következik.
Rendkívüli vizsgálatot rendelt el Nagy Márton a légitársaságok működésével kapcsolatban – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium. A miniszter – akinek a hatáskörébe augusztus elején került át a fogyasztóvédelem – a fővárosi kormányhivatalt utasította, hogy vizsgálja meg, betartják-e a repülők késésével és törlésével kapcsolatos szabályokat, illetve van-e bármilyen tisztességtelen, megtévesztő kereskedelmi gyakorlat.
Ha jogsértést találnak, akkor visszatartó erejű bírság kiszabása indokolt – olvasható a minisztérium közleményében. Arról, hogy történt-e bármi konkrét eset vagy olyan gyanú felmerült-e, ami miatt most az újabb vizsgálatot elrendelték, nem írtak.
Az önfényező sikerpropaganda azért itt sem maradhatott el: a közlemény szerint „a Magyar Kormány és a Nemzetgazdasági Minisztérium intézkedéseinek köszönhetően a korábban tapasztalt repülőtéri káosz megszűnt”. Ehhez azért érdemes hozzátenni, hogy még mielőtt az NGM alá került volna a fogyasztóvédelem, tucatnyi eljárás volt folyamatban, a hatóság vizsgálatai szerint a korábbi késések kétharmadáért a légitársaságok voltak a felelősek, de az is benne volt a káoszban, hogy az európai légtér zsúfolt, az ukrán légteret pedig sokan Magyarország felé kerülik ki.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
A Google Térkép, a Waze és más alkalmazások arra hivatottak, hogy megkönnyítsék a közlekedést, néha azonban maguk okozzák a káoszt az utakon. Egy szakértő elmagyarázza, mely helyzetekben érdemes a sofőröknek inkább a megérzéseikre hallgatniuk.
Szerintük korlátozták, hányan kaphatnak béremeléssel járó kiváló minősítést.
A tárcavezető nem tervezi, hogy a választás előtt extra szabadságot vesz ki.