szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Egyesült Királyság versenyfelügyeleti hatósága vizsgálatot indított a Ticketmaster ellen az Oasis jegyek hétvégi értékesítése miatt. A vizsgálathoz a rajongók segítségét is kérték, külön kiemelve, hogy az esetleg meglévő képernyőképek sokat segíthetnek.

A brit Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság (CMA) vizsgálatot indított az Oasis jövő évi koncertjeinek hétvégi jegyértékesítése kapcsán, majd az Európai Bizottság is vizsgálatot indított.

Az év egyik legnagyobb zenei bejelentése volt, hogy ismét összeáll, és jövőre koncertezni indul a 90-es évek legendás britpop együttese, az Oasis. Az érdeklődés érthetően hatalmas volt, de sokan nagyot csalódtak, amikor meglátták a jegyárakat az Egyesült Királyságba és Írországba jövő júliusra és augusztusra tervezett koncertekre.

A Ticketmaster az érdeklődés függvényében dinamikus árazással értékesítette a jegyeket, amelyeket így sok esetben az eredeti ár sokszorosáért – több száz fontért – kínált fel a platform, az órákig tartó virtuális sorban állás után.

A brit versenyfelügyelet vizsgálata ezért kiterjed arra, hogyan miként használták a “dinamikus árképzést”, és hogy a jegyértékesítés “megsértette-e a fogyasztóvédelmi törvényt” – derült ki a SkyNews podcastjából.

A CMA vizsgálata kiterjed arra is, hogy:

  • A Ticketmaster “folytatott-e tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot”;
  • Az Oasis rajongói kaptak-e “világos és időszerű tájékoztatást”, amely elmagyarázta, hogy a jegyekre “dinamikus árképzés” vonatkozhat, hogyan fog működni és mennyit kell fizetniük;
  • Az emberekre “nyomás nehezedett, hogy rövid időn belül vásárolják meg a jegyet – magasabb áron, mint amiről úgy hitték, hogy fizetniük kell, ami potenciálisan befolyásolhatta vásárlási döntéseiket”.

A felügyelet kapcsolatba lépett a Ticketmasterrel, és “más forrásokból is bizonyítékokat gyűjt”, beleértve az Oasis menedzsmentjét és a rendezvényszervezőket.

A vizsgálat részeként a rajongókat arra kérik, hogy küldjenek bizonyítékot a CMA connecten keresztül a jegyvásárlási tapasztalataikról – beleértve képernyőképeket is, ha vannak.

Sarah Cardell, a CMA vezérigazgatója szerint “egyértelmű, hogy sokan úgy érezték, rossz dolgokat tapasztaltak”. “Szeretnénk hallani azokról a rajongókról, akik keresztülmentek a folyamaton, és esetleg problémákba ütköztek, hogy kivizsgálhassuk, megsértették-e a meglévő fogyasztóvédelmi törvényeket” – mondta.

Arról, hogy miként kárpótolná a hoppon maradt rajongókat a zenekar, az alábbi cikkünkben írtunk részletesen:

Kárpótolná a hoppon maradt rajongókat az Oasis, két újabb Wembley-koncertet jelentettek be

Sokakat kiakasztott a visszatérő britpop-banda koncertjeinek jegyértékesítése, így most sorsolással osztanák ki a belépőket az eddig lemaradó rajongók között.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!