szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Többnyire ötletet és információt gyűjtenek pénzügyekkel kapcsolatos döntéseikhez a közösségi oldalakon a magyarok, de 15 százalék döntést is hozott már az ott látottak alapján. Egy friss felmérésből az is kiderül, havonta hány forinttal kellene több a kényelmes élethez.

A magyarok több mint harmada (37 százalék) megbízható forrásnak tartja a közösségi médiát pénzügyi témákban, és 15 százalékuk döntést is hoz az ott látottak alapján – derül ki egy friss közvélemény-kutatásból. 

A Cofidis Hitel Monitor negyedévente vizsgálja a hazai háztartások anyagi helyzettel kapcsolatos várakozásait, a legfrissebb kutatás a következő eredményekre jutott: 

  • A magyarok közel egyharmada érzi úgy, hogy kényelmesen megél a jövedelméből. Aki nem így érzi, annak havi plusz 200 ezer forintra lenne szüksége ehhez. A hiány pótlására sok esetben kölcsönt vesznek fel. Az elmúlt évben hitelt igénylők ötöde tett így, ezért ez lett a harmadik leggyakoribb hitelcél. 
  • A következő három hónapban azonban a nagyobb tervekre koncentrálnak a hitelfelvételt fontolgatók: lakásfelújításra és -vásárlásra 29-29 százalék, autóvásárlásra 22 százalék, háztartási nagygépek beszerzésére 16 százalék folyamodna kölcsönért.
  • A megkérdezettek 9 százaléka tervez hitelt felvenni a következő egy évben, a legnépszerűbb hiteltípus továbbra is a személyi kölcsön. A nem lakáscélú hitel tervezett átlagos összege jelenleg 1,1 millió forint.

A felmérésben kitértek arra is, hogy miként tájékozódnak az emberek a hitelfelvételi lehetőségekről. Népszerű az online összehasonlító oldalak, kalkulátorok használata (34 százalék), sokan (24 százalék) internetes keresővel térképezik fel a hitelajánlatokat, de a válaszadók többsége még mindig automatikusan a saját bankjához fordul ilyenkor.

A lakosság 37 százaléka ugyanakkor megbízható forrásnak tartja pénzügyi témákban a közösségi médiát. 22 százalékuk követ is kifejezetten a témával foglalkozó oldalakat, influenszereket vagy csoportokat. Bár a közösségi médiát használók 43 százaléka csupán ötleteket és információt gyűjt itt, 

15 százalék alkalomadtán vagy akár rendszeresen pénzügyi döntést is hoz a közösségi platformokon látottak alapján.

Tízből hat felhasználó talált már ezeken a felületeken olyan terméket vagy márkát, amelyet később meg is vett. Az így elköltött átlagos legnagyobb összeg 46 ezer forint, és a statisztikák szerint a nők jelentősen nagyobb arányban (70 százalék) hoznak vásárlási döntéseket a közösségi média hatására, mint a férfiak.

Mire figyeljek oda hitelfelvételnél? – Kasszakulcs #1

Típus, kamat, THM, futamidő, önerő – ha nagyobb összegre van szükségünk, mindennel is tisztában kell lennünk, mielőtt belépünk a bankfiókba. Pénzügyi podcastunk első adásában ezeknek járunk utána – iratkozzon fel és tanuljon velünk minden hétfőn!

* * * Személyi hitel, ha rövid időn belül pénzre van szükség

Előfordul, hogy hirtelen nagyobb összegre van szükségünk – pl. lakásfelújítás, autóvásárlás –, ebben a helyzetben a személyi kölcsön lehet az ideális megoldás, ugyanis akár egy héten belül a számlánkon lehet a szükséges összeg. A Bankmonitor személyi kölcsön kalkulátorával pár perc alatt kiválasztható a legkedvezőbb hitelajánlat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!