Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Részben európai uniós forrásból.
A kormány arról döntött, hogy nemcsak a 471-es utat építik újjá négysávosítással, hanem a Nyíregyháza és Debrecen közötti vasútvonalat is – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter a Facebook-oldalán.
Mint mondta, ennek része lesz 50 kilométer vasúti pálya teljes újjáépítése, a két város közötti vasúti kapcsolat erősítése. Ez azt jelenti, hogy a 471-es út vasúti csomópontját úgy kell megvalósítani, hogy felüljárót kell építeni.
Mindez részben európai uniós forrásból fog megvalósulni, a közbeszerzést 2025 januárjában jelentetik meg, nem sokkal később pedig a munka is megkezdhető – fogalmazott Lázár.
A magyar vasutat megrázó, elsősorban a hatalmas késésekkel összefüggő botrányok után Lázár János augusztusban leváltotta a MÁV vezetését, majd közlekedési akciótervet jelentett be, melynek része egy egymilliárd eurós hitel, amelyet a tervek szerint teljes egészében vasútépítésre és pályafelújításra fordítanak majd.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A szakértő szerint a megoldás nem egyszerű, de mindenképp létezik, és nem csak a szülés vagy az idő múlása hozhat enyhülést.
Most Lázár János tárcája már csak annyit közölt: elképzelhető, hogy felszedik a zenélő burkolatot.