Közel 5 milliárd dollárért kelt el a Calgont, a Cillitet és más márkákat is tartalmazó csomag

A Reckitt Benckiser tavaly kínálta fel eladásra a háztartási márkáit, végül terven aluli áron sikerült csak eladni őket.

  • HVG HVG
Közel 5 milliárd dollárért kelt el a Calgont, a Cillitet és más márkákat is tartalmazó csomag

A Reckitt Benckiser óriáscégnek sikerült eladnia a háztartási márkáiból, például a Cillitből, a Calgonból és az Air Wickből álló portfólióját, amelyért 4,8 milliárd dollárt fizetett a brit Advent International magántőkealap – írja a Bloomberg.

A tranzakcióval a gyorsan mozgó fogyasztási cikkeket (FMCG) gyártó multinacionális vállalat folytatja átalakulását: a gyorsabb növekedést ígérő egészségügyi és higiéniai termékekre koncentrál. A társaság ugyanakkor nem engedi el teljesen az üzletágat, 30 százalékos részesedést megtart az új cégben, így továbbra is részesülhet az esetleges jövőbeli értéknövekedésből. Az Advent által fizetett 4,8 milliárd dollárból körülbelül 1,3 milliárd halasztott vagy feltételes tételként szerepel.

A HVG is megírta tavaly nyáron, hogy a Reckitt értékesíteni kívánja a Calgont, a Cillit Banget és több, az alaptevékenységéhez tartozó márkát. A korábban célként megjelölt 6 milliárd fontos (közel 8 milliárd dolláros) árból végül engedniük kellett: a vevők – köztük a korábban érdeklődő Lone Star Funds – ajánlatai inkább a 3-4 milliárd fontos sávban mozogtak.

A tranzakció zárását december 31-éig várják. A vállalat a befolyó összegből 2,2 milliárd dolláros rendkívüli osztalékot fizet részvényeseinek. Az átalakulás költségeit körülbelül 800 millió dollárra becsülik.

Kris Licht vezérigazgató tavaly hirdette meg a portfóliótisztítást, amivel párhuzamosan az anyatejalapú tápszereket gyártó üzletág sorsát is felülvizsgálják. A stratégia szerint a cég a nagyobb potenciált hordozó fogyasztói egészségügyi termékek – például a Strepsils, a Durex és a Mucinex – köré építi újra magát. Az otthonápolásból sem vonul ki teljesen: a jól teljesítő márkákat, így a Lysolt és a Dettolt megtartja.

A vállalat az idei évre visszafogott forgalomnövekedést vár, de 2026-ra már érdemi teljesítményjavulással számol. Az Adventtel kötött megállapodás ebbe a stratégiába illeszkedik: egyszerre biztosít tőkeinjekciót, és segíti a fókuszáltabb működést – fogalmazott a vállalat.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Kádár Tamás: Nincs jó válasz

Kádár Tamás: Nincs jó válasz

Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.