Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Reckitt Benckiser tavaly kínálta fel eladásra a háztartási márkáit, végül terven aluli áron sikerült csak eladni őket.
A Reckitt Benckiser óriáscégnek sikerült eladnia a háztartási márkáiból, például a Cillitből, a Calgonból és az Air Wickből álló portfólióját, amelyért 4,8 milliárd dollárt fizetett a brit Advent International magántőkealap – írja a Bloomberg.
A tranzakcióval a gyorsan mozgó fogyasztási cikkeket (FMCG) gyártó multinacionális vállalat folytatja átalakulását: a gyorsabb növekedést ígérő egészségügyi és higiéniai termékekre koncentrál. A társaság ugyanakkor nem engedi el teljesen az üzletágat, 30 százalékos részesedést megtart az új cégben, így továbbra is részesülhet az esetleges jövőbeli értéknövekedésből. Az Advent által fizetett 4,8 milliárd dollárból körülbelül 1,3 milliárd halasztott vagy feltételes tételként szerepel.
A HVG is megírta tavaly nyáron, hogy a Reckitt értékesíteni kívánja a Calgont, a Cillit Banget és több, az alaptevékenységéhez tartozó márkát. A korábban célként megjelölt 6 milliárd fontos (közel 8 milliárd dolláros) árból végül engedniük kellett: a vevők – köztük a korábban érdeklődő Lone Star Funds – ajánlatai inkább a 3-4 milliárd fontos sávban mozogtak.
A tranzakció zárását december 31-éig várják. A vállalat a befolyó összegből 2,2 milliárd dolláros rendkívüli osztalékot fizet részvényeseinek. Az átalakulás költségeit körülbelül 800 millió dollárra becsülik.
Kris Licht vezérigazgató tavaly hirdette meg a portfóliótisztítást, amivel párhuzamosan az anyatejalapú tápszereket gyártó üzletág sorsát is felülvizsgálják. A stratégia szerint a cég a nagyobb potenciált hordozó fogyasztói egészségügyi termékek – például a Strepsils, a Durex és a Mucinex – köré építi újra magát. Az otthonápolásból sem vonul ki teljesen: a jól teljesítő márkákat, így a Lysolt és a Dettolt megtartja.
A vállalat az idei évre visszafogott forgalomnövekedést vár, de 2026-ra már érdemi teljesítményjavulással számol. Az Adventtel kötött megállapodás ebbe a stratégiába illeszkedik: egyszerre biztosít tőkeinjekciót, és segíti a fókuszáltabb működést – fogalmazott a vállalat.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.