Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Érvényesíti kárigényét a fővárosi önkormányzat a Duna-parti közraktáraknál létrehozott épületegyüttes, a CET beruházójával szemben; a kár abból adódik, hogy Budapest szerint a Porto Investment megszegte a szolgáltatási szerződést.
A képviselők az erről szóló javaslatot 19 igennel, 10 tartózkodás mellett szavazták meg a szerdai közgyűlésen. A Jobbik-frakcióból Czeglédi János támogatta a javaslatot, míg Losonczy Pál és Szabó György tartózkodott.
Az előterjesztés szerint a projekt jelen állása alapján kétséges, hogy a Porto Investment elvárható időn belül, saját költségén képes befejezni a projektet, ezért szükségessé válhat a bankgaranciaként befizetett, de óvadékként kezelt összeg felhasználása a szerződésszegésből eredő károk enyhítésére.
A főváros a késedelmek miatt januárban lehívta a bankgarancia teljes összegét, 3,9 millió eurót. Ezt a szerződés szerint a főváros óvadékként kezeli mindaddig, amíg az üzemeltetési bankgaranciát a Porto Investment át nem adja.
Az előterjesztő Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes a vitában azt mondta, nem igaz a Porto azon állítása, hogy a bankgarancia lehívása szabálytalan volt, erről a hivatalt senki nem tájékoztatta. Hozzátette, hogy a javaslat elfogadásával minden vitaalapot megszüntethetnek.
Tüttő Kata (MSZP) szerint együttműködésből háborús mezőre lépett a főváros és a kivitelező, ami nem vált előnyére a projektnek, szerinte mindkét fél veszíteni fog emiatt. Mint mondta, nem látszik, hogy a főváros mit szeretne elérni, és nem biztos, hogy a bankgarancia óvadékként kezelése a főváros érdekét fogja szolgálni.
A közgyűlés által tárgyalt előterjesztés szerint a késések miatt az önkormányzat 2010 decemberében felszólította a Porto Investmentet, hogy a késedelmi kötbért és kamatait fizesse meg, de ennek a beruházó nem tett eleget, mert szerintük vis maior esetek hátráltatják a munkákat. A közműszerződések megkötésének elhúzódása miatt a Porto is kötbérigényt jelentett be, az üzembe helyezésig 106 ezer eurót kér havonta, mert álláspontja szerint a szerződések megkötése nem az ő feladata.
Bagdy Gábor javaslatára azonban a közgyűlés alaptalannak minősítette, és ezzel elutasította a kivitelező ezen kötbérigényét. Időközben a FIMŰV Zrt. közreműködésével a közműszerződéseket megkötötték.
A Porto Investment kedden levélben fordult az előterjesztés miatt Tarlós István főpolgármesterhez, azt kérve, vizsgálják meg az előterjesztést. Álláspontjuk szerint a bankgarancia lehívása törvénytelen volt, és ezt Budapest Főváros Kormányhivatala is megállapította.
A Duna-parti közraktáraknál létrehozott mintegy 27 ezer négyzetméteres komplexum kialakítását 2010 augusztusában kellett volna befejezni, a 8,5 milliárdos beruházás PPP-konstrukcióban, a Fővárosi Önkormányzat szerepvállalásával és a Porto fejlesztéseként valósul meg.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.