Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Két hónap alatt 6 százalékkal több ingatlan került a piacra, de közben a hirdetések iránti érdeklődés érezhető csökkenésbe kezdett.
Bővülésnek indult a lakáspiaci kínálat, a vevők érdeklődése viszont csökkenni kezdett – állapította meg az Ingatlan.com 450 ezer ingatlanhirdetés adatai alapján.
Áprilisról májusra 3 százalékkal, majd május és június közepe között további 3 százalékkal több ingatlant kínáltak megvásárlásra az eladók, miközben az utóbbi egy-két évben éppen, hogy szűkült a kínálat, ami a lakásdrágulásban is szerepet játszott és az élénkülést is visszafogta.
A keresletet tekintve az látszik, hogy bár az ingatlan.com-on a látogatók száma növekedett, a fizetőképes vevők száma csökkent. Az ezer eladó lakáshirdetésre jutó érdeklődések száma a járvány előtti, 2020 januári szinthez képest idén májusban 6 százalékkal csökkent, míg az 1 millió látogatóra jutó érdeklődők száma közel 30 százalékkal esett vissza.
Utóbbi folyamatból látszik, hogy a piacon egyre kevesebb a vevő, az egy vásárlóra jutó adásvételek száma mégis növekszik. Vagyis a befektetési célú vásárlások nagyobb szerepet kapnak”
– állapította meg Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője.
A fenti folyamatot valószínűleg a lakást eladni kívánók is érzik, mert bár az oldalon hirdető több mint 30 ezer tulajdonos túlnyomó többsége ingyenesen hirdet, májusra a kiemelt tulajdonosi hirdetések aránya 26 százalékra emelkedett, ami négyéves rekord. Az ingatlanközvetítők márciushoz képest 35 százalékkal többet fordítottak arra, hogy megbízójuk eladásra váró ingatlanait minél több vevőjelölt lássa.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.