Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Az ezredforduló óta újra és újra felvetődött, hogy lebontanák a Mars téri épületet.
Helyi védettség alá helyezte a közgyűlés a szegedi Mars téri buszállomást, amelyet korábban lebontásra ítéltek – írja a Telex.
A szocialista modern, futurisztikus formájú betonépületet 1965-ben húzták fel, hogy a távolsági és a helyi járatok is onnan indulhassanak. Hamar a város büszkesége lett, manapság azonban már nem olyan hívogató: a környéken magas a hang- és légszennyezesség, a köztisztasággal is gond van és a környező épületek állapota is leromlott a cikk szerint.
Emiatt az ezredforduló óta többször is felmerült annak a gondolata, hogy elköltöztessék onnan a buszközlekedés egy részét az épületet pedig lebontsák. Mindez azonban nem valósult meg. A mostani döntés, a helyi védelembe vétel nyomán átalakításokat már csak módjával, az eredeti karakterisztikát megőrizve lehet végezni rajta, lebontani pedig csak akkor szabad, ha már életveszélyes és menthetetlen.
Nagy Sándor alpolgármester korábban azt mondta az épületről a Szegedernek: „laikusként is megállapítható, hogy ha le lehetne tisztítani róla az elmúlt évtizedekben rárakódott, igénytelenebb anyaghasználatot és módosításokat, és csökkenteni lehetne a körülötte kialakult zsúfoltságot, akkor a Mars térnek ezen a sarkán egy érdekes modern építészeti közeg alakulna ki, ami egyébként összhangban van a tér északi oldalán lévő társasház építészetével”.
A szegedi közgyűlés nem csak a buszállomás épületét helyezte helyi védettség alá: a mostani döntéssel 420-ról 682-re növekedett az így óvott épületek száma.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Milyen tényezők befolyásolják a haj egészségét? Mekkora mértékű hajhullás a normális? Valóban más a férfiak és a nők hajritkulása? És mit tehetünk, ha már megtörtént a baj? Erről is beszélgettünk a HVG egészségpodcastjának legújabb adásában.
Legfeljebb 50 millió forintot lehet majd felvenni 3 százalékos kamaton.
Gyökeresen átalakul a járműtervezés gyakorlata, s ebben egy magyar startup, a Shapr3D is meghatározó szerephez jutott. Közben gyorsan terjed a mesterséges intelligencia használata is.
A NER fői nagyvállalkozója csak a kockázatosnak ítélhető közbeszerzések keretében akár 2,2 ezer milliárd forint járadékot zsebelt be bő tíz év alatt.
Jogerős ítélet kötelezi az intézményt, hogy elárulja: ki keresett azon, hogy egy magáncégnek fizető betegek soron kívül részesülhettek az állami kórház szolgáltatásaiból.
Milyen autó képes erre egyáltalán?