szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Megszűnik a vasúti személyforgalom a MÁV 14 mellékvonalán, vasárnaptól az érintett településekre már csak autóbusz közlekedik.

URLguru

További hasznos weblapokat szeretne a témában? Esetleg Ön osztana meg másokkal érdekes linkeket? Kattintson az URLguru.hu oldalra!

Vasárnap üzemkezdetkor a területileg illetékes Volán-társaság veszi át a szolgáltatást ezeken a vonalakon. Az intézkedés célja a helyközi közösségi közlekedés racionalizálása, a párhuzamosságok megszüntetése - közölte korábban a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter a 2006 decemberében kormányszóvivői tájékoztatón jelentette be, hogy a MÁV tizennégy vonalon szünetelteti a vasúti közlekedést a személyszállításban 2007. február végétől.

Az intézkedés összesen 474 kilométernyi szakaszt érint: ide tartozik a Pápa-Környe, a Pápa-Csorna, a Zalabér-Zalaszentgrót, a Lepsény-Hajmáskér, a Sellye-Villány, a Diósjenő-Romhány, a Kisterenye-Kál-kápolna, a Mezőcsát-Nyékládháza, a Kazincbarcika-Rudabánya, a Nyíradony-Nagykálló, a Békés-Murony, a Kunszentmiklós-Dunapataj, a Fülöpszállás-Kecskemét és a Kiskőrös-Kalocsa vonal.

Vasárnaptól Barcs és Sellye között, valamint Pécsvárad és Bátaszék között menetrendszerinti Volán helyközi autóbuszjáratok szállítják az utasokat az eddigi vonatpótló autóbuszok helyett. Pincehely és Tamási, Lepsény és Dombóvár, valamint Tamási és Fürged között 2007. április 1-jétől közlekednek majd Volán helyközi járatok a vonatpótló autóbuszok helyett.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI/hvg.hu Gazdaság

Növekvő vasúti utasforgalom az EU-ban

Egyre többen veszik igénybe a vasutat az unióban. Az Eurostat hétfőn közzétett kimutatása szerint a 25 tagú unióban 2005-ben 2,2 százalékkal többen utaztak vasúton mint egy évvel korábban.

Hét nap

Kaukázusi vasút terve

Júniusban kezdődik és három év múlva készül el az Azerbajdzsánt, Grúziát és Törökországot összekötő, közel 300...

MTI Gazdaság

A szlovák vasút bezzeg nyereséges

A szlovák államvasutak nyereséggel zárta a tavalyi évet, míg 2005-ben még veszteséges volt. Tavaly a profit 10,8 milliárd szlovák korona (hozzávetőleg 79 milliárd forint) volt, egy évvel korábban a veszteség 983 millió koronát (7,2 milliárd forint) tett ki.