szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Megújítjuk Magyarországot utakban és hidakban, de megújítjuk szinte majd mindenben, ami az állam működését illeti - hangsúlyozta Gyurcsány Ferenc miniszterelnök hétfőn, az 53,6 milliárd forintos költséggel felépült Pentele-híd avató ünnepségén.


Gyurcsány Ferenc avató beszédében hangoztatta: Magyarországnak van mire büszkének lennie az elmúlt öt évben. Ez az időszak véleménye szerint a magyar út és vasútépítés legszebb korainak egyikeként fog bevonulni a magyar történelembe. "Az elmúlt öt évben megdupláztuk autópályáink hosszát. Ez is európai teljesítmény" - jelentette ki a kormányfő.
 
Emlékeztetett rá, hogy négy éve adták át a szekszárdi hidat, két hét múlva sor kerül a köröshegyi völgyhíd átadására, épül az északi M0-ás hídja, s pár hónap múlva megállapodás születik az M6-os út építésének folytatásáról. Épülni fog a 4-es, a 43-as, a 44-es út, és rövidesen átadják az M3-as újabb szakaszát. 
 
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter arról szólt, hogy fontos beruházások vannak még hátra: az M7-es, az M6-os folytatása, az M43-as autópálya építése. Folytatni kell ezt az ambiciózus kivitelezési programot - mondta a miniszter.
 
A Pentele-híd a Vegyépszer Zrt. és a Hídépítő Zrt. által létrehozott DunaÚj-Híd Konzorcium fővállalkozásában, mintegy két és fél év alatt készült. Összekapcsolja a Dunántúlt a Duna-Tisza közével, és a folyam két szemközti oldalán levő települést, Dunavecsét, Kisapostaggal. Továbbá a 8-as és a 4-es utak tervezett összekötésével megteremti a lehetőségét egy Ausztriát Erdéllyel összekötő, nyugat-kelet irányú korridornak. 
 
Építésénél több eddig még sehol nem alkalmazott technológiát, műszaki megoldást alkalmaztak. A mérnöki munka egyik leglátványosabb elemek volt a parton összeszerelt mederhíd, amelyet egy darabban úsztattak be a helyére, a pillérek közé. 
 
 A Földrajzi Helynév Bizottság javaslatára Pentele-hídnak "keresztelt" Duna-hídon hétfőn 18 órakor indult meg a gépjárműforgalom.
 
Az M8-as autópálya 6-os számú főút és az 51-es számú főút közötti szakasza a 3,5 tonna össztömeg fölötti járművek részére, míg a 6-os főút és az M6-os autópálya közti szakasza valamennyi járműkategória számára díjköteles. Ezeken a szakaszokon matrica ellenőrzésre kell számítani.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!