Dugódíj bevezetését illetve szigorúbb menetjegy-ellenőrzést javasoltak a civilek pénteken a Dancs Gábor, a Fővárosi Önkormányzat közösségi közlekedési tanácsnoka által szervezett lakossági fórumon, melyet a BKV tervezett járatcsökkentései miatt rendeztek Budapesten.

Dancs Gábor (SZDSZ) - aki a BKV felügyelőbizottságának és a főváros Városüzemeltetési Bizottságának is tagja - a BKV meghívott vezetőinek társaságában elmondta, úgy akarja kialakítani a paraméterkönyv végleges változatáról a döntését, hogy figyelembe veszi a lakosság véleményét is. A megszólalók többsége a BKV bevételeinek növelésére tett javaslatot, mert ezzel - véleményük szerint - elkerülhetőek lennének
a járatcsökkentések.
   
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület tömegközlekedési munkacsoportjának vezetője, a BKV
felügyelőbizottságának Fidesz által delegált tagja szerint a budapesti parkolási díjak egy részének a BKV-hoz történő átcsoportosításával, cégautóadó bevezetésével és a nagy építkezési befektetők tömegközlekedéshez való anyagi hozzájárulásával lehetne növelni a társaság bevételeit. Vitézy külön megkérte Dancs Gábort, hogy ne szavazza meg a tervezett paraméterkönyvet.
   
A Levegő Munkacsoport elnöke, Lukács András kifejtette, többek közt dugódíj és tehergépkocsi-pótdíj bevezetésével kellene anyagilag támogatni a közlekedési társaságot. A szigorúbb menetjegy-ellenőrzés fontosságára hívta fel a figyelmet Murányi József, az Emberibb Parkolásért Mozgalom főtitkára, aki szerint így nagymértékben növelhetné bevételeit a BKV, s ezáltal nem a járatcsökkentésekkel kellene takarékoskodnia.
Válaszában Regőczi Miklós, a közlekedési cég értékesítési és kommunikációs vezérigazgató-helyettese elmondta, terveik között szerepel, hogy a felszíni járművekre is kiterjesszék a szigorúbb ellenőrzéseket, amelyeket a metró és a kisföldalatti vonalán már tavaly bevezettek. Regőczi szerint a villamosok esetében még az utazás megkezdése előtt az állomásokon történő jegyvizsgálattal, autóbuszoknál pedig az elsőajtós felszállás bevezetésével lehetne ezt elérni; mindez azonban 3-4 évbe telhet.
   
Dancs Gábor elmondta, igyekeznek mérlegelni az elhangzott véleményeket, és megkérte a BKV jelenlévő vezetőit, hogy a tervezett változások társadalmi hatásait pénzben is mutassák ki. A fórumon az egyik hozzászóló megkérdezte a résztvevő öt BKV-vezetőt és Dancs Gábort, melyikük ment ma tömegközlekedéssel dolgozni. A kérdésre egyedül Regőczi Miklós válaszolt igennel.
 


 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Itthon

Balesetek miatt dugó van az M5-ösön

Rövid időn belül három baleset történt az M5-ös autópálya Kecskemét és Budapest közötti szakaszán, ezért a főváros irányába vezető oldalon teljesen leállt a forgalom; a helyszínelések után megindult a forgalom - közölte a rendőrség.

Polt Péter újraválasztása cáfolja a tételt, hogy a hála nem politikai kategória

Polt Péter újraválasztása cáfolja a tételt, hogy a hála nem politikai kategória

Börtönbe kerülhet a veszprémi halálos verekedés vádlottja

Börtönbe kerülhet a veszprémi halálos verekedés vádlottja

Vadászlámpával vakította el a helikopterpilótákat egy férfi a magyar–ukrán határnál

Vadászlámpával vakította el a helikopterpilótákat egy férfi a magyar–ukrán határnál

Elszörnyedtek a kutatók, amikor meglátták, mennyi műanyag van Hawaii partjainál

Elszörnyedtek a kutatók, amikor meglátták, mennyi műanyag van Hawaii partjainál

Hatalmas gepida temetőt tártak fel Tiszaug határában

Hatalmas gepida temetőt tártak fel Tiszaug határában

Hasszán F. azt kérte, ne végezzék ki - élőben a tárgyalásról

Hasszán F. azt kérte, ne végezzék ki - élőben a tárgyalásról