szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) törvénybe nem ütköző módon folyósít közbeszerzés nélkül 200 millió forintot a TV2 kereskedelmi csatorna üzemeltetőjének az európai uniós pályázatokkal kapcsolatos tudatformálás céljából - így reagált Lantos Gabriella, az NFÜ kommunikációs főigazgatója a HVG-ben csütörtökön megjelent hírre, ami ennek ellenkezőjét sugallja.

A gazdasági hetilap adott hírt arról, hogy az NFÜ a Jóban rosszban című szappanopera év végéig tartó részeiben közbeszerzés nélkül mutattatja be egy egészségügyi pályázat alakulását.

A kommunikációs főigazgató az MTI-nek nyilatkozva hangoztatta: az NFÜ közbeszerzési eljárást folytat le minden pályázatot népszerűsítő programra, kivéve a televíziós koprodukciókat, hiszen azokra a közbeszerzési törvény nem ír elő ilyen kötelezettséget.

Így volt ez tavaly az RTL Klubbal kötött együttműködéskor is, akkor az NFÜ 163 millió forint volt a koprodució NFÜ-re eső része, mégpedig a Reggeli műsormagazinban, továbbá az EU-fória és az EU-Magazin című műsorok esetében- mutatott rá Lantos Gabriella. Hozzátette, hogy tavaly az ügynökség a köztévének 80 millió forintot fizetett ki a Modern képmesék oktató animációjáért.

Az NFÜ az unió előírásainak megfelelve 2007-2015 között 16 milliárd forintot, azaz évente mintegy 1,6 milliárd forintot költ pályázatok népszerűsítésére. A pályázatok döntő részén közbeszerzésen bíznak meg ügynökségeket kommunikációs feladatok ellátására, tavaly 4 közbeszerzést írt ki az NFÜ - mondta a kommunikációs főigazgató.

Megjegyezte, hogy a szóban forgó, szappanoperára épített koprodukció ötletével az RTL Klubot is megkeresték, de érdeklődés hiányában nem született megállapodás. Mivel más televízió nem sugároz ilyen jellegű műsort, ezért akár közbeszerzésnek is fel lehet fogni az előzetes egyeztetéseket, noha erre jogszabályi kötelezettség nincsen - fűzte hozzá.

Lantos Gabriella beszámolt arról, hogy az NFÜ és a tévét üzemeltető MTM-SBS Televízió Zrt. között létrejött megkötött megállapodás alapján a TV2-nek február és december között 82 adásban, összesen 164 műsorpercben a forgatókönyvbe illesztve mutatja be a közép-magyarországi régió egészségügyi vállalkozásokat érintő pályázatokat.

A kommunikációs főigazgató elmondása szerint a sorozatban bemutatandó pályázatokat a szappanopera éppen aktuális cselekménye alapján választották ki közösen a televízióval.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!