Jelenleg ugyanis még mindig 70 százalékuk bliccel, nem vesz behajtási engedélyt. A főpolgármester-helyettes megállapította: a múlt heti 90 százalékhoz képest kicsit javult a helyzet, de elfogadhatalan, hogy 50 ellenőrzött teherautós közül 35-nek nincs, vagy hamis engedélye van. Ezért javítani kellene az ellenőrzések hatékonyságán az végéig is. Addigra ugyanis várhatóan a főváros parkolással foglalkozó cége, a Parking Kft. 123 helyen kamerarendszert épít ki a fővárosban az engedélyek ellenőrzésére. A beruházás egymilliárd forintos költségét külső befektető segítségével biztosítanák.
Hagyó közölte: országgyűlési képviselőként jogszabály-módosítást kezdeményez, hogy az úgynevezett objektív felelősségről szóló törvény hatályát terjesszék ki azokra a tehergépkocsikra is, amelyeknek vezetői engedély nélkül hajtanak be a fizető övezetekbe. A bírság ez esetben 300 ezer forintra növekedne. Jelenleg 30 ezer forintos szabálysértési büntetés szabható ki ez ügyben.
A szocialista politikus hangsúlyozta, hogy a szabályszegők miatt a behajtási szigorításoktól remélt előny, a zaj- és légszennyezettség változása még nem mérhető, de a lakossági visszajelzésekből az egyértelműen megállapítható, hogy bizonyos területeken az életminőség jelentősen javult a teherforgalom visszaszorításával.
A főpolgármester-helyettes kitért arra is, hogy az idén teljessé válhat a behajtási engedélyek on-line ügyintézése. Tavaly egyébként több mint 9700 járműre 30 ezer behajtási engedélyt adtak ki 860 millió forintért. A bevételeket P+R parkolók létesítésére és üzemeltetésére költötték. Idén márciusig több mint 3300 teherautós igényelt 7800-nál több behajtási engedélyt 360 millió forintért. A fuvarozók számára kedvező lehetőségként említette azt, hogy 5 és 7 óra, valamint 18 és 22 óra között behajtási díj fizetése nélkül végezhetik a szállításokat.
A sofőrök tesznek az úthasználati szabályokra
Budapesten a hatóságok, köztük a közterület-felügyelők és a rendőrök szigorú ellenőrzésére van szükség ahhoz, hogy tovább növekedjen a behajtási engedélyt vásárló teherautósok száma - ismertette Hagyó Miklós a IX. kerületi Határ úti teherforgalmi razziájának tapasztalatait.

Az ukránok szerint „nem felelnek meg a valóságnak” azok az állítások, hogy elutasították a nyomozást Sebestyén József ügyében
„Matolcsy váltig erősítgette, hogy megvan a pénz, de kidurrant a lufi” – megszólalt a HVG-nek a jegybank felügyelőbizottsági tagja
Van lelkifurdalásom, lehettem volna vagányabb vagy harciasabb, de évekig tudomásul vettük, hogy az MNB alapítványait és ingatlanfejlesztéseit nem ellenőrizhetjük – ismeri el Nyikos László felügyelőbizottsági tag.
HVG Top 50: Gigantikus árbevétel-visszaesés az MVM-nél, a legnagyobb ugrás egy eddig ismeretlen cégé
Már Bosznia ügyében is orosz propagandát tol a magyar kormány
Para-Kovács Imre: A Mészáros-féle magánszavanna rejtett, de messzire vezető olvasata
Néhány órával az önkormányzati einstand után meghalt a Ruszwurm cukrászda tulajdonosa
„Átléphető, megverhető, elfújható voltam” – amikor a vékony ember a testszégyenítés céltáblája
Két és fél milliárd közpénzből szervezheti meg a főváros keresztény-konzervatív közösségét egy álcivil szervezet
Kétszer vonta le egyes vásárlások összegét az OTP
A bank szerint egy külső szolgáltatónál lépett fel technikai hiba.
A Kreml megerősítette: napokon belül jöhet a Trump-Putyin csúcstalálkozó
Sikerült megállapodniuk a találkozó helyszínéről is.
Kíméletes, egyszerű és meghosszabbítja az életet – mi az a japán gyaloglás, és ki végezheti?
Egy trombitát is kerestek az ÁSZ ellenőrei a Magyar Kétfarkú Kutya Pártnál
Foreign Policy-elemzés: Az iráni-izraeli háború ébresztő Kína számára
Lebutított iPhone-t nyomnának a fiatalok kezébe
Nincs TikTok, Instagram, nincs játék és internetes keresés, tessék visszazökkenni a való világba.