szerző:
hvg.hu

Bár elege van a BKV-n belüli állapotokból, vissza szeretne kerülni a céghez Molnár Ferenc buszvezető, aki azt állítja: annak idején azért rúgták ki, mert a cég által használt buszok siralmas állapotát megszellőztette a sajtó előtt. A vállalat belső ügyeit saját honlapján kiteregető férfi úgy véli, senkinek nem áll érdekében, hogy felülvizsgálják az ügyét.

hvg.hu: „Ezek után szerencsésnek tarthatom magam, ha a munkahelyemen maradhatok” – nyilatkozta még tavaly tavasszal, amikor szakmai fórumot szervezett volna a BKV helyzetéről. De néhány hónap múlva valóban kirúgták, állítása szerint azért, mert a sajtónak segített, hogy képet kapjanak a BKV-s buszok állapotáról. Mi történt pontosan?

Molnár Ferenc: Az egész azzal kezdődött, hogy egy újságíró a tavaly tavaszi sztrájkunk idején felhívott, hogy eljönne velem egy körútra. A körút végén odaértünk az Akácfa utcához, ahol éppen a paraméterkönyvet mutatták be a sajtónak. Nagyon idegesített, hogy a bemutatón csak a lényegről, a buszok állapotáról nem beszéltek az illetékesek. A paraméterkönyvtől takarékosságot reméltek, de közben más csatornákon folyt a pénz. Hozzászóltam, elmondtam a véleményemet, emiatt kaptam egy figyelmeztetést, majd azzal fenyegettek, ha még egyszer hasonlót nyilatkozok, kirúgnak.

Augusztusban azután volt a Moszkva téren egy buszbaleset. Felhívtak a TV2-től, hogy hajlandó lennék-e nyilatkozni. Felhívtam a vezérigazgatói titkárságot, hogy nyilatkozhatok-e, visszahívást ígértek, de nem kerestek. Így hát körbevittem a tévéseket, megmutattam, hogy semmi nem változott. Másnap reggel behívatott a főnököm és közölte, hogy kirúg. Felvették a jegyzőkönyvet, kérték, írjam alá. Mondtam, aláírom, csak megkérdezem az ügyvédemet. Kimentem a garázsból, felhívtam a tévéseket. Nekik azt mondták, hogy nem rúgtak ki, csak vizsgálat folyik ellenem. Akkor nem rúgtak ki, csak kaptam egy igazolatlan napot és 500 óráig nem mehettem forgalomba. Sajnos nem fellebbeztem. Szeptemberben levettek a piros 7-es buszról, amelyen addig jártam. Október 7-én megjelent a Magyar Hírlapban egy cikk, amelyben nyilatkoztam. Ez tehette be a kaput, ugyanis még aznap délután bemértek egy belső traffipaxszal: egy negyvenes táblánál negyvennyolccal mentem. Ekkor rúgtak ki. A munkaügyi perben azzal védekeztem, hogy a buszok kilométerórája össze-vissza mér. Hiába hívtam be buszvezető tanúkat, a bíróság nem volt rájuk kíváncsi. Első fokon elvesztettem a pert.

A BKV reagálása

A BKV Sajtóosztálya az alábbi közleményben reagált Molnár Ferenc állításaira:
"Molnár Ferenc több esetben pontatlanul, ellentmondásosan nyilatkozik. Önmagát úgy állítja be, hogy azért rúgták ki, illetve azért nem veszik vissza, mert a „mutyik” ellen harcol. Bizonyára megfeledkezett a valós okokról, ami ahhoz vezetett, hogy a Társaság elbocsátotta. Molnár úr „száz százalékig biztos” abban, hogy az igazán nagy pénzeket a holdinggá alakítás után fogják kivenni a vállalatból. Sajnálatos módon, figyelmen kívül hagyja azt a tényt, hogy a struktúraváltást – ami a holdingszerű működést jelentené – éppen az átláthatóbb és takarékosabb működés jegyében kezdeményezte Dr. Kocsis István vezérigazgató.

Vissza kell utasítanunk, hogy Dr. Kocsis István azt kérte volna az elbocsátott kollégától, hogy ha a tudomására jut bármi ellene irányuló információ, arról őt tájékoztassa. Mint ahogy az is valótlanság, hogy a vezérigazgató kampányolt volna a volt BKV-s buszvezetőnél Vitézy Dávid érdekében.

 

Ahogy azt Dr. Kocsis István többször nyilatkozta, eltökélt abban, hogy a munkavállalókkal egy erősebb, átlátható cégnél dolgozzon együtt.

hvg.hu: Még a BKV-nál volt, amikor szakmai fórumot akart szervezni, ahol szándékai szerint a BKV helyzetét lehetett volna megvitatni, ahogy ön fogalmazott: nyíltan. A fórum helyszínének a Szentkirály utcai Polgárok Házát választotta. Utólag nem tartja hibának, hogy egy politikai párt segítségét kérte ehhez?

M. F.: A fórumomat a Fidesz fúrta meg. Nem akarták, hogy a kampányidőszak előtt a BKV-s kérdések napirendre kerüljenek, nekik ezekre most van csak szükségük. Ez azért is fáj nekem, mert annak idején én sokat tettem a Fideszért, szinte ingyen fuvaroztam Orbán Viktor főtanácsadóját. De ez nem a pártokról szól. Miután Hagyó Miklóstól Horváth Csabához került a BKV, az ő titkárságát is felkerestem. Természetesen ők is lepattintottak. Kényes mindenkinek, hogy visszakerüljek a BKV-hoz, mert feltárom az igazságot, a mutyizásokat. Pedig az igazán nagy pénzeket majd csak ezután fogják kiszedni a vállalatból, amikor majd holdinggá alakítják. Ebben száz százalékig biztos vagyok.

hvg.hu: Nemcsak Horváth Csaba titkárságát kereste meg, de a BKV-vezért, Kocsis Istvánt is. Mit akart nála elérni?

M. F.: Kaptam egy olyan információt, hogy Kocsis keze benne volt a kirúgásomban. Emiatt felhívtam. Azt állította, nem is tudott a kirúgásomról, azokat sem ismeri, akik kirúgtak. Arra kért, hogy ha tudomásomra jut valami információ, ami ellene irányul, akkor szóljak neki.

Egyszer fel is hívott nyáron, hogy a Népszabadságban megjelenik majd egy cikk, amelyben egy trolibuszvezető őt támadja. Ekkor a honlapomon megvédtem Kocsist. Azt írtam, hogy ne névtelenül, hanem arccal és névvel álljon elő az őt bíráló trolibuszvezető. Aztán rájöttem, hogy valójában Kocsist egyáltalán nem érdekli az ügyem. Utólag azt gondolom, csak Vitézy Dávidot akarta nálam jó színben feltüntetni, akit a honlapomon rendszeresen bíráltam. Amikor felhívott, folyamatosan Vitézyt védte, hangoztatva, hogy ő nagyon rendes, a BKV a mindene.

hvg.hu: Korábban azt nyilatkozta, hogy a BKV a „pártállamra” emlékezteti. Miért akar visszamenni oda, ha ennyire zűrösnek tartja, ami ott folyik?

M. F.: Egyrészt a BKV bejelentett munkahely. A legtöbb buszvezetői állásnál vállalkozói igazolványt kell kiállítani és minimálbérrel van bejelentve az ember. Én normálisan akartam adózni. Másrészt szeretem a tömegközlekedést, gyerekkorom óta buszvezető akartam lenni. Korábban trolibuszoztam és utána a saját pénzemből szereztem meg buszra a jogosítványt, nem a BKV pénzén. Pedig sokan vannak, akik odamennek a BKV-hoz, a vállalat pénzén megcsinálják az átképzést, aztán lelépnek.

hvg.hu: Jó, de mégiscsak van abban ellentmondás, hogy saját honlapot üzemeltet, ahol a vállalatot bírálja, miközben azt akarja elérni, hogy visszavegyék.

M. F.:
Amit leírtam a honlapomon, az mind bejött, sorra derültek ki a piszkos ügyek. Például már korábban megírtam, hogy a BKV járműjavítójába úgy viszik javítani a buszokat, hogy javítás nélkül viszik vissza, de a pénzt leveszik a javításokért. Nincs mögötte teljesítés. Ezt az ügyet most vizsgálja is a felügyelőbizottság. Kérdem én: ha Kocsisék valóban jót akarnak a BKV-nak, akkor miért nem engednek vissza egy olyan dolgozót, aki a mutyik ellen harcol?

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Cápa a javából: egy makulátlan BMW M635 CSi keresi új gazdáját

Cápa a javából: egy makulátlan BMW M635 CSi keresi új gazdáját

Torlódás Hegyeshalomnál

Torlódás Hegyeshalomnál

Balavány: Embergyűlölő állatbarátok

Balavány: Embergyűlölő állatbarátok

17 éves lányokat támadtak meg Kecskeméten

17 éves lányokat támadtak meg Kecskeméten

Egy indonéz férfi 700 kilométert gyalogolt hátrafelé az esőerdők megmentéséért

Egy indonéz férfi 700 kilométert gyalogolt hátrafelé az esőerdők megmentéséért

Harci kutyájával is végzett a családját megölő apa a Rózsadombon

Harci kutyájával is végzett a családját megölő apa a Rózsadombon