Áradt a felgyorsult Tisza és mindent letarolt
A magyarországi kihalt falvakról szóló sorozat egyik legkülönlegesebb túrája, amolyan Tüskevár-érzés volt, amikor Tiszahalász emlékei után kutattunk.
Naponta 400 ezren autóznak a fővárosba, kínlódnak a dugókban, miközben a dunai vízi út kihasználatlan. Ha a Dunához közeli településekről a fővárosba ingázók gyorsjáratú hajókra ülhetnének, menetidejük tervezhető, utazásuk kényelmesebb és rövidebb lenne, és még a környezetszennyezés is mérséklődne.
Napi háromezer utasra számítva dolgozta ki a Mahart PassNave Kft. azt a koncepciót, hogy a 6-os úttal párhuzamosan Százhalombattáról, illetve a 2-es és a 11-es út mentén a Dunakanyarból a folyón szállítaná a fővárosba bejárókat. A turisták drágább jegyei mellett így mintegy kétezer forintos „ingás” jegyárakkal lehetne nullszaldó körüli eredményt elérni, ez azonban még mindig duplája a komp- és buszjegy árának. Ennél olcsóbb tarifát, bérletet csak akkor tudna kínálni a Masped Zrt. 84 százalékos tulajdonában álló Mahart PassNave, ha rendszeres ártámogatásban részesülne.
A BKV két új hajóállomást létesítene, az ezek közötti szakaszra tervezett járatán egy felmérésre hivatkozva néhány ezer utasra számít, ami nagy optimizmusra vall. Távlatilag abban bíznak a hajósok, hogy ágazatuk visszakerül a tömegközlekedési finanszírozási rendszerbe. Ilyesmit fontolgat a Városháza városüzemeltetési bizottsága is.
A témáról részletesebben a legfrissebb HVG-ben olvashat.
A magyarországi kihalt falvakról szóló sorozat egyik legkülönlegesebb túrája, amolyan Tüskevár-érzés volt, amikor Tiszahalász emlékei után kutattunk.
Pannonhalmán mondta el augusztus 20-i ünnepi beszédét a Tisza Párt elnöke.
Kína és Oroszország is részt venne a kidolgozásban, dobta fel az orosz külügyminiszter.
A rendőrség ugyanakkor nem akarja elárulni, hogy milyen bűncselekmény gyanújával indítottak eljárást.