szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Összesen mintegy kilencmillió forint pénzbírságot szabott ki a két országos kereskedelmi televízióra szerdai ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa - közölte Kiricsi Karola, a médiatanács szóvivője.

Az RTL Klub három, tavaly sugárzott műsorára összesen mintegy hétmillió forint pénzbírságot róttak ki, a televízió tavaly az egyik műsorában "egy közismert sportoló öltözékén jelentetett meg burkolt reklámnak minősülő információt". Mivel azóta változott a jogszabály, a jövőben kevésbé kell számolni hasonló büntetéssel. A másik két esetben a kiskorúak védelme alapján szabtak ki bírságot az RTL Klubra.

A TV2 egyik műsorára pedig - szintén burkolt reklám miatt - kétmillió forint bírságot rótt ki a médiatanács. A testület szóvivője elmondta, hogy összesen 16 esetre vonatkozóan hozott elmarasztaló döntést a médiatanács, ezen belül 5 esetben pénzbírságról, 11 esetben figyelmeztetésről határoztak.

Az országos kereskedelmi televíziók négy műsora mellett az ATV-t is elmarasztalták, e társaságnak 100 ezer forint pénzbírságot kell kifizetnie egy vásárlásra buzdító műsora miatt. Mivel a Neo FM országos kereskedelmi rádió egyik reggeli műsorában első alkalommal követett el jogsértést, a médiatanács csak figyelmeztetést szabott ki a rádióra. Több kisebb médiaszolgáltatót érintően is a legenyhébb büntetésről döntött a testület, összesen tíz esetben - tette hozzá Kiricsi Karola.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Itthon

Médiatörvény: behódol-e az RTL Klub és a TV2?

A médiahatóság által kivethető súlyos bírságok csökkenthetik a legnagyobb hazai kereskedelmi tévék és rádiók értékét, amelyeket így olcsóbban vásárolhatnának meg Fidesz-közeli befektetők – legalábbis ezt vázolja fel a médiatörvény gazdasági hatásairól szóló egyik elemzői forgatókönyv.